סטארק מציגה VARG מעודכן

אופנוע המוטוקרוס החשמלי שהפך ללהיט שומר על המראה המוכר אבל מתחת למעטה החיצוני מסתתרים להם כמה וכמה עדכונים חשובים.

ארבע שנים לאחר שנחשף לראשונה, ה-VARG של חברת סטארק (STARK FUTURE), נחשף מחדש כ-VARG 1.2 לאחר שעבר מקצה שיפורים. פירוש המילה VARG הוא זאב, בשפה השוודית – אנטון וואס (Anton Wass) היזם שמאחורי סטארק הוא שוודי, והחברה פועלת מברצלונה.

בסוף שנת 2024 ציינה סטארק ציון דרך חשוב עם החשיפה של ה-VARG EX, גרסת האנדורו הדו-שימושית של אופנוע המוטוקרוס החשמלי, שמורשית לנוע כחוק בשטח ובכביש הציבורי (רישוי צהוב כפי שזה נקרא בישראל). סטארק FUTURE מיובאת לישראל על ידי חברת E-MOTO, עתיד חשמלי, ודגם ה-EX כמו גם דגם המוטוקרוס ברישוי אפור, זמינים שניהם לרכישה.

השינוי המשמעותי ביותר ב-VARG 1.2 החדש של סטארק היא התוספת לטווח הרכיבה, כ-20% יותר, תוצאה של סוללה חדשה בעלת קיבולת גדולה יותר של 7.2 קוט"ש שמקבל אופנוע המוטוקרוס החשמלי. VARG 1.2 מקבל גם שלדה חדשה וקלה יותר, שאמורה להיות גם גמישה יותר תחת עומסים כבדים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

והאופנוע הזה יודע לייצר עומסים – ה-VARG החשמלי של סטארק מגיע עם מספר מצבי רכיבה, כשהחזק ביניהם מפיק עד 80 כ"ס ומומנט של 973 ניוטון מטר בגלגל.

סטארק ווארג 1.2 המעודכן, מבט צד על האופנוע החשמלי

בסטארק מטפלים גם במתלים, ומצהירים כי מערכת הבולמים מתוצרת KYB של האופנוע החשמלי זוכה גם היא למספר עדכונים שאמורים לשפר את חוויית הרכיבה.

הסמארטפון התואם שמגיע עם כל אופנוע VARG (גם בדגם האנדורו החשמלי) דרכו שולטים על כל הפונקציות שמציע האופנוע עודכן גם הוא, עם התוספת של האפשרות למדוד זמני הקפות ב-GPS – במהלך השנים בהן מיוצר ה-VARG הוא הפך לפופולרי במיוחד בקרב רוכבים מקצועיים ומתחילים כאחד.

במרוץ הרד בול רומניאקס (Red Bull Romaniacs), אחד ממרוצי האנדורו הקשוחים בעולם שהתקיים לאחרונה, ניצח הרוכב אדי קארלסון את קטגוריית הסילבר על גבי סטארק VARG EX, בפעם הראשונה שלו במרוץ. הייתה זו גם הפעם הראשונה שאופנוע חשמלי מסיים את מרוץ הרד בול רומניאקס במקום הראשון.

סטארק ווארג 1.2 המעודכן

יש שינויים נוספים, קטנים יותר אך לא פחות חשובים, כמו ההעברה של החיווט של בית המתגים שיושב בצד השמאלי של הכידון אל תוך הכידון, מה שמגן עליו מלכלוך ורטיבות, מונע תקלות אפשריות ומשפר את האמינות הכללית.

מי שמנהל את הפיתוח של ה-VARG מוטוקרוס ואת פעילות המרוצים של החברה הוא סבסטיאן טורטלי הצרפתי, לשעבר אחד מרוכבי המוטוקרוס הגדולים בעולם, שבין הישגיו ניתן למנות שתי אליפויות עולם באליפות המוטוקרוס העולמית, ב-1996 וב-1998.

״המרוצים הם המקום שבו החולשות נחשפות והחוזקות מוכחות," מסביר סב (סבסטיאן טורטלי), ״עם ה-VARG MX 1.2 הפכנו את התחרות לכלי פיתוח. כל מרוץ, כל רוכב, כל תנאי – כולם מזינים ישירות את מה שאנחנו בונים. האופנוע הזה הוא התוצאה הישירה של התהליך הזה״.

״זה דרש הרבה זיעה, עבודה קשה ולמידה מתמדת כדי להעלות את הרף של מה שאפשרי בעולם המוטוקרוס. אנחנו לא רק עומדים בקצב — אנחנו מובילים: יותר אחיזה, יותר יציבות, יותר אפשרויות, וטווח נסיעה ארוך יותר. אנחנו דוחפים את הגבולות של מה שאופנוע חשמלי יכול להיות״.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button