הקאיין (Cayenne) הוא רכב הפנאי הראשון של פורשה, יצרנית רכב שמזוהה יותר מכל עם מכוניות אקזוטיות וספורטיביות. 23 שנה אחרי שהקאיין המקורי הושק (2002), הגרסה החשמלית שלו קרובה מאי פעם לייצור סדרתי.
כפי שהפורשה קאיין המקורי חלק את הפלטפורמה שלו עם פולקסווגן טוארג ואאודי Q7 כך גם היום – הפורשה קאיין החשמלי מבוסס על פלטפורמת PPE, פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים שבנוסף לפורשה, עושים בה שימוש גם דגמים חשמליים של אאודי.
כדי לבנות את הבאזז לקראת החשיפה הרשמית של הדגם, שלחו אותו בפורשה לאירוע "טיפוס גבעה" Shelsley Walsh שנערך בבריטניה, כשמאחורי ההגה דמות מוכרת – ריצ'ארד האמונד שהתפרסם בתוכנית המוטורית הידועה טופ-גיר (Top Gear).

הפורשה קאיין החשמלי, שהגיע לאירוע לבוש בחליפת הסוואה, הפגין שם יכולות גרירה מרשימות – רכב הפנאי החשמלי הופיע עם נגרר כשעליו רכב קלאסי מתחילת המאה, משקל המוערך בכ-3.5 טונות, יחד עם הנגרר – כידוע נושא הגרירה הוא רגיש במיוחד בקרב רכבים חשמליים, שמאבדים לא מעט טווח כאשר הם גוררים.
האמונד הצהיר כי הוא "כמעט שכח שהוא גורר עגלה" הודות לכח הרב של הפורשה קאיין החשמלי.
בנוסף ליכולות הגרירה המרשימות, הפורשה קאיין החשמלי שבר גם את שיא המהירות של הבנטלי בנטייגה בלא פחות מ-4 שניות, כשעליו נוהגת גבריאלה יילקובה, נהגת פיתוח בצוות פורמולה E של פורשה, ובכך הפך לרכב הפנאי שמחזיק בשיא המהירות של האירוע.

בפורשה עדיין לא מפרסמים את נתוני הביצועים הרשמיים של הפורשה קאיין החשמלי, אך לפי האדמונד נאמר לו כי היא ״חזקה יותר מהקאיין החזקה ביותר כיום״, כלומר חזקה יותר מהקאיין טורבו פלאג-אין (E-Hybrid), שמצוידת במנוע טווין-טורבו V8 בנפח 4 ליטר שיחד עם מנוע הגיבוי החשמלי מפיקים הספק משולב של 729 כ"ס, מה שמביא את רכב הפנאי החשמלי ההיברידי לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך 3.5 שניות. האדמונד הוסיף גם כי ״הוא לא יהיה מופתע אם ההספק יהיה מספר בין ארבע ספרות״.
הפורשה קאיין החשמלי הוא אחיו הגדול של הפורשה מקאן החשמלי שהוצג ב-2023, מחירו בארץ כמעט 600,000 ש"ח. ומה לגביי הקאיין החשמלי? בחוץ לארץ מחירו של הקאיין החשמלי, שיחשף באופן רשמי ב-2026 צפוי לעמוד על כ-90,000 דולר.
כמה לדעתכם הוא יעלה בארץ הקודש? ספרו לנו בתגובות.