בדיוק בשבוע בו טסלה החלה להריץ רשמית את פרויקט הרובוטקסי שלה בעיר אוסטין שבמדינת טקסס, ארה"ב, יצרנית רכב חשמלי נוספת, פולקסווגן, חושפת את המונית האוטונומיות שלה. בעוד שהמוניות ללא-נהג של טסלה מבוססות על טסלה מודל Y, בפולקסווגן מבססים אותן על פולקסווגן ID.BUZZ, המיניוואן החשמלי של פולקסווגן.
ה-ID.BUZZ הגיע לישראל בתחילת השנה, שנת 2025 – הספקתם כבר לראות אותו ב-Live?
הרובוטקסי של פולקסווגן פועל תחת MOIA, מותג או חטיבה של היצרן שעוסקת אך ורק בתחבורה אוטונומית. אילון מאסק אמר שמכוניות ללא נהג הן עתיד התחבורה העולמית ובהתחשב בחדשות האחרונות, נראה שיש עוד יצרני רכב שחושבים ככה או לפחות חושבים שזה מספיק חשוב כדי להשקיע בזה כסף ומשאבים.
על פי פולקסווגן, ה-ID.BUZZ AD שלהם מגיע עם בסיס גלגלים מוארך, גג מוגבה, רצפה דמויית פרקט, מקומות אחסון ייעודיים למזוודות ותיקים, כפתור SOS למצבי חירום וכפתור תמיכה, שקע טעינה USB-C ועוד. בשונה מהסייברקאב, המונית האוטונומית של טסלה שתצטרף בעתיד לפרויקט הרובוטקסי (כך על פי טסלה) שצפויה להגיע ללא דוושות וללא הגה, ה-ID.BUZZ AD מגיע עם הגה מכוסה, כפי שאפשר לראות בתמונות. השירות של פולקסווגן, כמו השירות של טסלה ושל WAYMO המתחרה הוותיקה בתחום שפועלת בארצות הברית, מופעל על ידי אפליקציה ייעודית.
המערך הטכנולוגי שמאפשר ל-ID.BUZZ AD להסיע את עצמו במרחב ללא הצורך בבן אנוש שמחזיק בהגה כולל 13 מצלמות, תשעה חיישני LIDAR (עליהם טסלה ויתרה) וחמישה רדארים – סה"כ 27 עזרים במערכת הנהיגה העצמית של מובילאיי הישראלית.

בפולקסווגן מייעדים את הרכב, שיגיע בין השאר לחברות מסחריות שיהיו מעוניינות להציע את השירות, גם לאירופה וגם לארה"ב, כשהפעילות בפועל צפויה להתחיל בתחילת השנה הבאה, שנת 2026 – כך שאנחנו רואים שמדובר בתחום חדש יחסית, מעניין ומסקרן, בו התחרות רק הולכת וגדלה משנה לשנה.
צפו בפולקסווגן ID.BUZZ AD עם מערכת הנהיגה העצמית של מובילאיי בנסיעה ברחובות ערי ישראל.