יחי מלך הנורבורגרינג החדש!

שיאומי SU7 אולטרה קובע את שיא מהירות חדש להקפת מסלול המרוצים המוכר לרכבים המיוצרים בייצור סדרתי. צפו בסרטון.

לא רימאק נבארה (1,914 כ"ס, 0 ל-100 קמ"ש ב-1.85 שניות), לא פורשה טייקן טורבו GT וייסבאך (1,019 כ"ס, 0 ל-100 קמ"ש בתוך 2.1 שניות) ולא טסלה מודל S פלייד (1,020 כ"ס, 0 ל-100 קמ"ש בתוך 1.99 שניות) – הרכב מייצור סדרתי שקובע את שיא המהירות להקפה של מסלול הנורבורגרינג בגרמניה הוא שיאומי SU7 אולטרה.

בשיאומי הצהירו כבר כמה פעמים על הכוונה שלהם לקבוע את שיא המהירות של ה"רינג" ולאחר מספר ניסיונות – הם הצליחו – כשה-SU7 אולטרה עוצר את השעון על 7:04.957 דקות. הזמן הזה מהיר ב-0.341 שניות מהשיא הקודם של 7:05.298 דקות, ששייך לרימאק נבארה (Rimac Nevara), מכונית-על חשמלית של חברה שמגיעה מזאגרב, קרואטיה.

ההקפה המהירה ביותר של הפורשה טייקן טורבו GT ברינג עומדת על 7:07.55 דקות, מה שאומר שהשיאומי SU7 אולטרה היה מהיר ממנו ביותר מ-2.5 שניות, הפרש עצום במונחים של מרוצי מכוניות.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

על הנייר, השיאומי SU7 אולטרה (1,526 כ"ס, 0 ל-100 קמ"ש בתוך 1.98 שניות) לא היה אמור להיות מהיר יותר מהנבארה של רימאק, אבל התוצאות מדברות בעד עצמן.

עוד לפני השיא הנוכחי, רכב חשמלי מתוצרת שיאומי כבר סיים הקפה של הרינג במהירות מסחררת של 6:46.874 דקות, אבל אז היה מדובר בגרסת אבטיפוס – את השיא הנוכחי השיגה גרסת הייצור הסדרתי של ה-SU7 אולטרה.

שיאומי SU7 אולטרה בצבע כסוף על מסלול נורבורגרינג בגרמניה

לשיאומי שיתוף פעולה הדוק עם הרינג, וזה כולל רכישה של שטחי פרסום וגם את "עקומת שיאומי", אחת הפניות במסלול שנקראת על שמה של יצרנית הטק הסינית. הסינים שמים את ידם על נדל"ן איפה שהם רק יכולים, גם במסלול מרוצים מוכר.

השיאומי SU7 אולטרה מהווה למעשה את גרסת השרירים של ה-SU7 הרגיל, הדגם הראשון של שיאומי. ה-YU7, רכב פנאי חשמלי, נחשף ממש לאחרונה, הדגם השני של יצרנית הטק הסינית שנכנסה לתחום הרכב לפני מספר שנים בודדות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button