
העמדות ממוקמות בחניון "חונים נוסעים ראשון לציון", בסמוך לאצטדיון הברפלד. החניון מציע מאות מקומות חניה לרכב פרטי ומשם יצאו שאטלים חשמליים צפונה אל תל אביב (הזדמנות נהדרת להגיע לתל אביב בתחבורה חשמלית).
"ג׳ינרג׳י מביאה את הבשורה גם לעולם התחבורה הציבורית החשמלית עם חניונים ייעודיים לטעינת כלי רכב ציבוריים בעלי הספק גבוה מאוד.״ אומר רן אלויה, מנכ״ל ג׳ינרג׳י. ״אנו עסוקים כל העת בפיתוח טכנולוגיות חדשות ושיפור תשתיות הטעינה בישראל עם פתרונות משותפים לכלל ענפי התחבורה החשמלית.״
חניון האוטובוסים החשמלי בראשון לציון מצטרף לחניון אוטובוסים נוסף שהוקם על ידי ג׳ינרג׳י, במתחם ביג באשדוד, בו מותקנות 16 עמדות טעינה מהירות כפולות, בהספק של 180 קילוואט כל אחת. החניון באשדוד כבר פעיל, עם אוטובוסים שקטים שנכנסים, מטעינים ויוצאים, כמעט בלי ששמים לב.
תחנת הטעינה החדשה בראשל״צ, שצפויה להפתח ביולי הקרוב, היא אחד מפרויקטי טעינת הרכבים הגדולים בישראל. לצורך אספקת החשמל לעמדות, הקימה ג׳ינרג׳י תשתית חשמל ייעודית בהספק של 6 מגה-וואט.
הזווית שלנו

מסופי האוטובוסים כיום הם יצרן משמעותי של רעש וזיהום. מי שיכנס לחניון הטעינה של האוטובוסים באשדוד, יבחין מיד בשינוי (או שלא יבחין באוטובוסים), ובשקט.
הקמת תחנות טעינה בסדרי גודל כאלו לאוטובוסים, מראים את השינוי שקורה בתחבורה הציבורית בישראל (בהנעה, בנוחות לצעירנו יש עוד לא מעט עבודה). ובכל זאת, כפי שכתבנו כאן לא מעט פעמים – אוטבוסים חשמליים ישפיעו לטובה על איכות החיים של הנוסעים, הנהגים, מרכזי העסקים, ועל כל מי שגר בסמוך למסלול אוטובוסים.
כמות האוטובוסים המזהמים בעיקר בגוש דן, הניבה לא מעט כתבות בתקשורת. הנה כמה כתבות מרחבי הרשת: