fbpx

25,000 נקודות טעינה בצרפת

כבר ביוני 2018 צרפת הייתה בין ארבעת המדינות המובילות באירופה במספר תחנות הטעינה לרכבים חשמליים לצד הולנד, גרמניה ובריטניה אך מאז היא הגדילה את מספר נקודות ההטענה לרכבים חשמליים מלאים מכ- 16,000 לכמעט 25,000 בסוף נובמבר 2018. ההערכה הנוכחית היא כי עד לשנת 2025 יהיה צורך בשני מיליון נקודות טעינה לרכבים חשמליים באירופה לעומת מעט יותר ממאה אלף נקודות הקיימות היום.

גידול חד בתשתיות לרכבים חשמליים

הגידול החד של 24% במספר נקודות הטעינה בצרפת מאז ספטמבר 2017 מגיע על רקע ולמרות סגירתן של נקודות טעינה רבות שהיו שייכות לשירות אוטוליב – חברה לשיתוף רכבים חשמליים מסוג Bollore Bluecar שפעלה בערים פריז, ליון ובורדו משנת 2011 ועד ליולי 2018. החברה החזיקה כארבעת אלפים כלי רכב חשמליים ותחזקה למעלה מאלף נקודות טעינה בפריז והערים הסמוכות שהפסיקו לפעול עם סגירת החברה.

בצרפת קיימים למעלה מ- 160,000 רכבים חשמליים. נקודות הטעינה מפוזרות במעל ל-10,000 תחנות עגינה. היחס בין מספר הרכבים החשמליים למספר הנקודות עומד על 6.3 רכבים לנקודה, יחס גבוה יחסית לדרישה האירופאית של 10 רכבים לכל נקודת טעינה. לצורך ההשוואה: בארצות הברית, בסוף דצמבר 2017, היחס הכולל עמד על 15.78 רכבים חשמליים לנקודת טעינה.

דרך נוספת לבדוק מוכנות תשתיות לרכבים חשמליים היא לבדוק את צפיפות נקודות טעינה לכל 100 ק"מ כביש סלול. בקטגוריה הזו, המדינה המובילה בהפרש ניכר היא הולנד שבה יש 19.3 נקודות לכל 100 ק"מ כביש.

מהירויות טעינה

מתוך כלל נקודות הטעינה בצרפת, 8% מהנקודות הן נקודות טעינה מהירות שמסוגלות להטעין את סוללת הרכב לטעינה מלאה תוך 30-75 דקות, תוך תלות בסוללה. 65% מהנקודות הן תלת פאזיות הטוענות את הרכב במלואו תוך שעתיים שלוש ואילו 27% מהנקודות הן נקודות טעינה איטית, חד פאזית, הדורשות בין 4-8 שעות לטעינה מלאה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button