fbpx

100 ק"מ ב- 3 דקות טעינה בלבד: מיזם חדש של ב.מ.וו ו- פורשה

יותר ויותר כלי רכב חשמליים ינעו בעתיד הקרוב על הכבישים ברחבי העולם. למרות היתרונות הרבים להנעה בחשמל, נדרשה תעשיית הרכב למצוא פתרון לשני אתגרים טכנולוגיים מרכזיים.

עד כה החסרונות המהותיים של מכוניות חשמליות היו טווח נסיעה קצר יחסית, מה שהגביל את השימוש ברכב, לצד זמני טעינה ארוכים על מנת לחזור אל הכביש. כתוצאה מכך תעשיית הרכב משקיעה מאמצים ומשאבים רבים לסגירת פער טכנולוגי זה המהווה חסם משמעותי של חדירת הרכב החשמלי לשימוש המוני.

חברת טסלה הייתה החלוצה בתחום כלי הרכב החשמליים אשר היו הראשונים להציע טווחי נסיעה פרקטיים וזמני טעינה הגיוניים. טסלה הובילה את טכנולוגית הטעינה החשמלית בכך שהציעה "סופר טעינה", טכנולוגיה אשר הטוענת 80% מהסלולה בתוך 30 דק' על ידי שימוש בהספק חשמלי גבוה של 120KW .

ב- ב.מ.וו ופורשה בטוחים שהם יכולים להציע פתרון טוב יותר וחשפו מערכת טעינה חדשנית המבטיחה להוסיף כ- 100 ק"מ טווח נסיעה על ידי טעינה של 3 דק' בלבד באמצעות שימוש הספק של 450 KW, גבוהה מהמקובל. בעוד שהפתרון, המהיר יחסית של טסלה התבסס על שימוש ב- 120 KW, פורשה ו- ב.מ.וו פיתחו טעינה מבוססת 450 KW, מה שמבטיח טעינה מהירה מאוד של הרכב.

החדשות הפחות מעודדות, אשר עלולות לעכב את הפיתוח החדשני מלהיות מיושם במהרה, הן בעיית התשתית הקיימת לטעינת כלי רכב חשמליים, עם הספק של 50 קילוואט, אשר רחוק מלהיות מספיק עבור שיטת הטעינה של ב.מ.וו ופורשה.

עם כל האתגרים נראה שחברות הרכב יצליחו למצוא את הפתרונות הנחוצים כל שטווח הנסיעה של כלי הרכב ימשיך לעלות וזמן טעינתם ימשיך לרדת.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button