fbpx

שוק הרכב החשמלי בסין בנסיקה חדה

ממשלת סין, מדינה עם שוק הרכב הגדול בעולם, החליטה לתמוך בצורה אגרסיבית בתעשיית הרכב החשמלי בסין, ועד כה מדיניות זו עובדת. הנתונים מצביעים על 91,175 מכירות של רכב אשר לא מבוסס על מנוע בעירה פנימית כש-72,175 מתוכן מכוניות מבוססות סוללה חשמלית. מדובר בצמיחה מרשימה של 138% בשנה האחרונה, בעוד שוק הרכב הסיני כולו רשם ירידה של 18%.

במסגרת הרפורמה של רכבים חשמליים בסין, שבין מטרותיה צמצום הזיהום הרב השורר במדינה ועידוד תעשיית הרכב החשמלית המקומית, הממשלה מעניקה סובסידיות לאזרחים ברכישת רכב חשמלי, ומעניקה הטבות שונות לצד סנקציות ליצרנים השונים בתחום הרכב החשמלי, כמו למשל איסור על הקמת מפעלי ייצור שמייצרים רק מכוניות שורפות דלקים, המעודדות אותם לייצר יותר כלי רכב חשמליים.

אחת השחקניות הגדולות בשוק הרכב הסיני היא חברת BYD, אשר החלה לא מכבר בבניית מפעל סוללות לרכב חשמלי בסין שהוא ההגדול ביותר במדינה בהשקעה של 1.49 מיליארד דולר, ועם נציגות מכובדת ברשימת 15 הרכבים החשמליים הנמכרים ביותר, עם 3 דגמים מתוצרתה. מדובר ברשימה של דגמי רכב חשמלי שהציגו זינוק חד במכירות בשנה שעברה. ברשימה ניתן למצוא את ה-BYD Tang DM רכב פנאי אשר מכירותיו זינקו ב- 634%, BYD e5 מכונית קומפקטית אשר זינקה בשיעור מדהים של 59416% ודגם חדש בשם Yuan EV שרשם 10,093 מסירות. בנוסף לכך, בעיר שיאן שבסין החברה מסרה כ – 200 אוטובוסים חשמליים.

חלק אחורי של רכב חשמלי כתום של חברת BYD מחובר לעמדת טעינה
J. Lekavicius / Shutterstock.com

בין החברות הנוספות אשר רשמו הצלחות גדולות בשנה האחרונה ניתן לציין את Baojun חברה בבעלות משותפת של ג'נרל מוטורס ו-SAIC הסינית, אשר רשמה זינוק עצום במכירת הדגם E100 , מ-80 יח' בינואר 2018 ל- 8,312, זינוק של 10290%.

גם חברת Geely הסינית, שבבעלותה וולוו השוודית, צפויה להשיק את דגם XC40 בגרסתו החשמלית.

השלבים הבאים מבחינת הרשויות יצטרכו יכללו השקעה מסיבית בתשתיות החשמל והטעינה על מנת לספק את הצרכים ההולכים וגדלים בתחום התחבורה החשמלית במדינה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button