fbpx

פורשה מכפילה את ייצור הדגם החשמלי הראשון Taycan

פורשה ידועה ברכבים מהירים ובעלי עוצמה. עם המעבר לרכבים חשמליים הדגש של החברה עובר למהירות – בטעינה. הסופר צ'רג'ר יכול להטעין 80% מסוללת רכב טסלה בחצי שעה. הזמן המתוכנן לטעינת 80% מסוללת הרכב בדגם טייקאן של פורשה יירד ל – 15 דקות בלבד ועל מנת להטעין 100 קילומטרים נסיעה – תזדקקו לארבע דקות בלבד. נתון זה, בין היתר, הביא לביקוש רב לדגם החדש שאמור לצאת לשווקים בספטמבר. בעקבות הביקוש, הכפילה חברת פורשה את קצב הייצור המתוכנן מ-20,000 רכבים בשנה ל-40,000 רכבים.

האם זה באמת משנה כמה זמן לוקח להאיץ ל- 100 קמ"ש?

קלאוס זלר, מי שעומד בראש חברת פורשה בצפון אמריקה נשמע אומר לאחרונה כי החשיבות ויכולת המיתוג של רכבים עוברת מהמהירות שבה רכב יכול להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש למהירות שבה רכב יכול להטעין כדי לעבור 100 ק"מ. "להכנס לרכב ולהאיץ ל-60 מייל בשעה בפחות משלוש שניות – האם באמת ניתן להבדיל אם תעשה זאת ב- 2.8 שניות ורכב אחר יעשה זאת ב 2.7 שניות?" לדברי זלר, גורמים אחרים יהפכו עם הזמן להיות משמעותיים הרבה יותר כגון הזמן שנדרש להטעין את סוללת הרכב כדי לקבל 100 ק"מ נוספים של נסיעה.

כיום, רכבים רבים מתגאים בתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות מ-6 שניות. למרות הטענה על העברת הדגש על מהירות הטעינה, הדגם החשמלי הראשון  המלא של פורשה, דגם טייקאן, עדיין מתוכנן עם תאוצה של 3.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש.

להרגיע את הלקוחות

אחד החסמים העיקריים למעבר לרכבים חשמליים בקרב לקוחות הוא הפחד להיתקע לאחר שהסוללה שברכב התרוקנה. כחלק מהגישה להסרת חסם זה נעשים מאמצים רבים ליצור תשתית טעינה, למרות שבמקרים רבים תשתית זו תהיה בשימוש מועט בלבד. 90% ומעלה מטעינת הרכבים תתבצע בחניה בבית כאשר חניונים בצמוד למקומות העבודה יכולים לספק תשתית טעינה נוספת. הנושא עולה רק בנסיעה למרחקים ארוכים. עבור מרבית הנהגים החסם הוא פסיכולוגי בעיקרו, בייחוד עבור נהגי פורשה שבסבירות גבוהה מחזיקים יותר מרכב בודד. הרכב הנוסף יכול לשמש לנסיעות ארוכות.

על מנת להסיר את החסמים הללו, הגיעה פורשה להסדר עם חברת Electrify America שפועלת ליצירת תשתיות טעינה. בהתאם להסדר, לקוחות שירכשו את דגם טייקאן יזכו בשלוש שנות טעינה חינם בתחנות טעינה שבהן לפחות שתי נקודות טעינה מהירות במיוחד – סופר צ'רג'ר בצריכת 350 קוט"ש. חברת אלקטריפיי אמריקה אמנם הודיעה על השבתת נקודות טעינה סופר-מהירות עקב גילוי של מפגע בטיחותי פוטנציאלי בכבלים, אבל פורשה בטוחה כי עד למועד שיווק הדגם החדש בעיה זו תיפתר ונקודות טעינה סופר מהירות יחזרו לתפקוד מלא.

בנוסף, פורשה הודיעה כי במרבית סוכנויות החברה יותקנו נקודות טעינה סופר מהירות, דבר אשר יוסיף 120 תחנות טעינה ל-300 התחנות הקיימות והמתוכננות לקום עד יולי השנה של חברת אלקטריפיי אמריקה, הפזורות לאורך הכבישים המהירים.

מחיר ומפרט ביצועים

בשנת 2018 מכירת רכבים חשמליים מלאים עמדה על מעט יותר מאחוז מכלל הרכבים שנמכרו. התחזיות הן כי עד לשנת 2025 אחוז הרכבים החשמליים שימכרו יעלה ויעמוד על כ-6%. פורשה מתכננת להשקיע כ 6.8 מיליארד דולר עד לשנת 2022 ומתכננת כי בחצי מרכביה יהיה שקע עד לשנת 2025. למרות שפורשה עדיין לא פרסמה את המחיר הצפוי לטייקאן, הצפי הוא למחיר תחרותי מול מודל S של חברת טסלה וכן מול דגם פאנמרה של פורשה, כך שהמחיר ההתחלתי הצפוי לטייקאן עומד על בין 80,000$-90,000$.

פורשה הכפילה את הייצור הצפוי של הטייקאן ל-40,000 בשנה, מעט יותר מייצור דגם הפאנמרה. קו הייצור של דגם טייקאן צפוי להיות אחד מקווי הייצור הגדולים בחברה. הכפלת תכנון הייצור הגיעה בעקבות הביקוש הרב. בנורבגיה, למשל, שם מכירת רכבי פורשה עמדה על כ-600 רכבים לשנה, הביקוש הגיע למעט פחות מ-3000 הזמנות (כולל מתן מקדמה).

מבחינת הביצועים המתוכננים של הדגם החדש: מעל ל-600 כוחות סוס, תאוצה צפויה של 0-100 קמ"ש תוך כ-3.5 שניות, וטווח קילומטרים עד צורך בטעינה של כ-500 קילומטרים, מעט פחות מהדגם המתחרה של טסלה שמבטיח 540 ק"מ עד הצורך בטעינה. הנתון המשמעותי ביותר בדגם החדש הוא הסוללה שלה הספק של 800 וואט, דבר שמאפשר את הטעינה המהירה במיוחד של הדגם החדש.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. סוף סוף אתר שמשקף את שוק הרכבים החשמליים בארץ.
    ישר כח לעוסקים במלאכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button