fbpx

פורד חושפת רכב פנאי חשמלי חדש בהשראת המוסטנג האגדית כמתחרה לטסלה מודל Y

כוונותיה החשמליות של חברת פורד נעשו ברורות מאי פעם כשהיא חשפה כתשובה למודל Y של טסלה, את הרכב החשמלי האמיתי הראשון שלה, רכב פנאי חדש בהשראת דגם המוסטנג האגדי מפעם.

הכרזה זו תואמת את מדיניות החברה אשר השתנתה בשנה שעברה לאחר חילופים בצמרת הנהלת החברה, במסגרתה היא תשקיע יותר משאבים בתחום הרכב החשמלי וכבר כעת כשליש מתקציב הפיתוח של החברה מופנה לתחום החשמל.

הוכחה לכך שזאת התשובה של פורד לטסלה מודל Y ניתן למצוא בהצהרה שנתן נשיא התפעול של החברה על כך שהרכב החדש יגיע לאולמות התצוגה בשנה הבאה, בתזמון דומה לרכב הפנאי החדש של טסלה. בנוסף פורד שחררה ציוץ בטוויטר ובו רמז על "המוסטנג" החשמלית שלה ביום בו טסלה חשפה את מודל Y.

הרכב נכון להיום טרם קיבל שם רשמי, לאחר שהשם הראשוני שניתן לו – מאך 1 בוטל עקב מחאה מצד מעריצי דגם המוסטנג מפעם. כאמור לרכב כבר לא יקראו מאך 1 אך השמועות בתעשייה אומרות שהשם הנבחר למכונית הוא מודל E, שם בו חשבה טסלה להשתמש, אך בסוף נאלצה לוותר על הרעיון עקב הזכויות של פורד על שם זה. אילון מאסק מנכ"ל טסלה אף התלוצץ על הנושא, ואמר שכעת לטסלה לא יהיה יותר S-E-X משום ש"לקחו" לה את ה-E.

נכון להיום החברה טרם שחררה פרטים על המכונית, כולל שמה, למעט כאמור שמדובר ברכב פנאי חשמלי עם טווח של כ- 480 ק"מ, בעל קווי דמיון לפורד מוסטנג וצפוי להיבנות במפעלי החברה במקסיקו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button