fbpx

יד שנייה: עליית מחירים בשוק הרכבים החשמליים המשומשים

במשך השנים, מחירם של רכבים חשמליים מיד שנייה היה נמוך יחסית, בין היתר, בשל ההתקדמות המהירה המאפיינת את השוק, ודי בצדק. דגמים ישנים כמו Chevy Spark EV או Nissan LEAF שנת 2015 אינם ברי השוואה לדגמים כמו Chevy Bolt EV או הניסאן ליף החדשה, ובוודאי שאינם דומים לדגמים מתקדמים יותר כמו הטסלה Model 3.

עליית המחירים הנוכחית, לדברי לארי דיקסון, מנהל בכיר בחברת J.D. Power, היא בהחלט יוצאת דופן. מדדי Black Book מעידים כי מחירן של מכוניות חשמליות משומשות השנה מגיע לכ – 38%, עלייה דרמטית בהשוואה ל – 21% בלבד אשתקד.

נתונים שמעלה חברת J.D. Power and Associates מצאו כי מחירה של ניסאן ליף שנת 2015 עומד כעת על 30% ממחירה המקורי, עלייה של 23% מהרבעון האחרון אשתקד. מחירי הסיטונאות של דגם זה עלו בכאחוז אחד בהשוואה למחירים אשתקד.

דגמים ישנים אחרים חווים אף הם עליית מחירים דומה. מחירו של דגם הפיאט 500e עלה ב – 3% בהשוואה למחירו אשתקד (21% לעומת 18%). מחירו של דגם Chevy Spark EV עלה בארבעה אחוזים ברבעון הנוכחי בהשוואה לאשתקד (25% לעומת 21%). מחירי הסיטונאות של Spark EV מתייקרים בכעשרה אחוזים בכל שנה.

מחיריהן של מכוניות קומפקטיות עלו אף הם באופן דומה השנה, לדברי דיקסון, אך, לדעתו, יצרני המכוניות מבינים כיום טוב יותר את הביקוש הקיים למכוניות אלו.

"הייצור המוגבר בתעשייה היה, אמנם, אמור להוביל לירידת מחיריהן של מכוניות חשמליות משומשות, אך המודעות ההולכת וגוברת לרכבים חשמליים עושה את הפעולה ההפוכה", אומר דיקסון, "ובהתבסס על הנתונים בשטח, קיים בהחלט ביקוש מצד הצרכנים".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button