fbpx

וולוו מסמנת מטרה – רכבים חשמליים

אם עד עכשיו התוכניות של וולוו בנושא רכבים חשמליים היו בגדר הצהרת כוונות ראשונית, ההצהרה של האקאן סמואלסון, מנכ"ל החברה, מחזקת ומרחיבה תוכניות אלו. היעד הבא של וולוו במכירות הוא 50% רכבים חשמליים מלאים עד לשנת 2025. בשנה שעברה וולוו הכריזו כי עד לשנת 2019 כל רכבי החברה יצוידו במנועים חשמליים אך להצהרה האחרונה יש משמעות רבה יותר גם מול הצהרות המתחרים וגם באמירה הברורה ביחס לרכבים חשמליים ולא תוספת אפשרות למנועים קיימים, סטנדרטיים.

זיהום אויר וחקיקה בינלאומית

אחד מהכיוונים המשמעותיים ביותר בשנים האחרונות בחקיקה נוגע להפחתת פליטת CO2 מרכבים. גם קהל הנהגים, ובמיוחד אלו הנוהגים ברכבי יוקרה פונה לכיוון זה. מכירת רכבי דיזל, לדוגמה, צנחה ב 20% בשנים האחרונות בצרפת ובבלגיה וב-45% בנורבגיה. ערים גדולות כפריז, מדריד ואתונה הכריזו כי עד לשנת 2025 יאסרו על נסיעת רכבי דיזל בתחומן וצרפת אף הגדילה והצהירה כי היא מתכננת איסור מכירת רכבים הממונעים בדיזל או בגז עד לשנת 2040.

שינויים אלו מאפיינים לא רק את אירופה. בארה"ב, ובמיוחד בקליפורניה, רכבים חשמליים והיברידיים מהווים סמל סטאטוס ואפילו ייצרני הענק האמריקאים החלו לייצר רכבים היברידיים. בסין, היצרניות מחויבות לייצר לפחות 12% מהרכבים כרכבים חשמליים מלאים.

הרכבים החשמליים של וולוו

וולוו, החברה השוודית שכיום שייכת לחברת ג'ילי הסינית, יכולה לבצע שינוי זריז יחסית למתחרותיה הגדולות יותר ולהצטרף לדור העתיד של הרכבים. כרגע עדיין החברה לא מוכרת רכב חשמלי מלא אולם כזה צפוי לצאת בקרוב, הדגם המתוכנן הראשון הוא SUV קומפקטי מדגם 40XC. רכב נוסף, תחת מיתוג שונה, פולסטאר, כיום כבר נמכר כרכב היברידי נטען ודגם נוסף: פולסטאר 2 מתוכנן בקרוב כרכב חשמלי מלא.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button