fbpx

איקאה מתכננת שינוי: 100% רכבים ללא פליטה בחברה עד לשנת 2025

כבר לפני כשנתיים איקאה שמה לעצמה מטרה: הקטנת טביעת הרגל הפחמנית של החברה ב-70% עד לשנת 2030. לאחרונה, החברה הודיעה על האצת התוכניות וקבעה כי עד לשנת 2020 יעברו חמישה יעדים בערים מרכזיות לשימוש בצי רכבי תובלה חשמליים מלאים בלבד. הערים הראשונות שנקבעו עבור יעד שאפתני זה: פריס, שנגחאי, ניו יורק, לוס אנג'לס ואמסטרדם.

הגדרת היעדים

איקאה הגדירה לעצמה 4 יעדים ברורים:

  1. מעבר לרכבי תובלה חשמליים או רכבים ללא פליטת גזים מזהמים במרכז חמש ערים מרכזיות: אמסטרדם, לוס אנג'לס, ניו יורק, פריס ושנגחאי בשנת 2020.
  2. מעבר ל-100% שימוש ברכבי תובלה חשמליים או רכבים ללא פליטת גזים מזהמים עד לשנת 2025.
  3. תחנות הטענת רכבים חשמליים בכל אתר של איקאה ב-30 שווקים בעולם -כולל משרדים, חנויות, ונקודות חלוקה- עד לשנת 2020.
  4. הקטנה בחצי של זיהום הנגרם על ידי רכבי לקוחות ועובדים עד לשנת 2030

חברת איקאה שייכת לקבוצת EV100 – קבוצה של 31 חברות גדולות בינלאומיות אשר קבעה לעצמה מטרה של האצת המעבר לרכבים ללא פליטה. חברות אחרות שנכללות בקבוצה זו: אייר ניו זילנד, HP, רשות הנמלים בניו יורק, חברת יונילבר ועוד. לדברי הקבוצה, פליטה מרכבים גורמת ל-23% מגזי החממה בעולם. כיוון שכמחצית מהרכבים על הכביש הם בבעלות חברות, תפקידן של החברות הוא להוביל את המעבר לרכבים ללא פליטה, לדברי הקבוצה.

הבכורה: שנגחאי

יעד רכבי תובלה חשמליים בלבד כבר הושג באחת מחמשת ערי היעד: שנגחאי. שנגחאי סובלת מרמות זיהום אויר גבוהות במיוחד: פי 23-31 מהרמות המומלצות על ידי גורמי בריאות עולמיים. ב-25 לינואר בוטלו כל הטיסות הנכנסות לשנגחאי עקב ערפיח קשה במיוחד. המעבר לרכבי תובלה חשמליים נעשה בזריזות תוך האצת לוחות הזמנים המתוכננים לאחר התקשרות עם חברת ליסינג למשאיות, DST, שבבעלותה אלפי תחנות הטענה בשנגחאי ובערים אחרות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button