fbpx

שיא במכירות לטסלה בהולנד

על פי המדדים האחרונים, מודל 3 של טסלה הוא הרכב החשמלי הנמכר ביותר בהולנד ורק בדצמבר האחרון נמכרו במדינה למעלה מאחד עשר אלף רכבים כאלה. יתרה מזאת, שנת 2019 מסתיימת בהצלחה רבה לרכב החשמלי בהולנד, בעיקר הודות לתמריצים שהוענקו בה לצורך העניין.

מאז ההשקה של מודל 3 של טסלה באירופה, המכירות שלו ביבשת העניקו לחברה זריקת עידוד. שווקים אירופאיים כמו אוסטריה, בלגיה, איטליה וספרד, שבהם טסלה שיווקה רק כמה מאות רכבים בשנה כמו מודל S ומודל X, חווים עכשיו מכירות בכמויות של אלפים.

הולנד תמיד היתה שוק חשוב לטסלה ועד ההשקה של מודל 3 היא היתה צמודה יחד עם נורווגיה כשוק אירופאי מוביל. מודל 3 הפך את נורווגיה למובילה בקניית רכבי טסלה ומבחינה עולמית למדינה שקנו בה הכי הרבה רכבים חשמליים.

אולם השנה חלה עלייה במספר הקניות של רכבים ממודל 3 בהולנד וחוץ מחודש דצמבר האחרון, גם בחודש ספטמבר היתה קפיצה עם למעלה מעשרת אלפים מכירות של מודל 3 במדינה. סיבה אפשרית ואולי העיקרית לזינוקים הללו במכירות בחודשים אלה יכולה להיות העובדה שבסוף שנת 2019 הסתיימו התמריצים הכספיים שהולנד העניקה לטובת הרכבים החשמליים וקונים רבים רצו להספיק ולקנות אותם במחיר הוגן.

חוץ ממודל 3 של טסלה, היו בחודש דצמבר מכירות של רכבים חשמליים של יצרניות אחרות וגם בדגמים אלה חלה עלייה. שוב, כנראה בגלל התמריצים. עשרת הדגמים הנמכרים ביותר בהולנד בחודש דצמבר היו:

  • טסלה מודל 3: 11,563 רכבים.
  • אאודי אי-טרון: 2,690 רכבים.
  • יונדאי קונה: 986 רכבים.
  • ניסן ליף: 924 רכבים.
  • טויוטה אייגו:833 רכבים.
  • רנו זואי: 795 רכבים.
  • רנו קפצ'ור: 772 רכבים.
  • פולקסווגן גולף: 739 רכבים.
  • רנו קליאו: 659 רכבים.
  • קאיה נירו: 646 רכבים.

מרשימת המכירות הזו ניתן לראות שארבעת הדגמים הראשנים הם חשמליים לגמרי ולשבעה דגמים בטבלה יש גם גירסה חשמלית אפשרית. המגמה ברורה: מכירת הרכבים החשמליים נמצאת בעלייה ואין ספק שהתמריצים שניתנו גרמו לזינוק במכירות. לטסלה זה בוודאי טוב וכנראה שאת הרבעון האחרון היא תסיים עם שיא מכירות של למעלה מחמישה עשר אלף רכבים רק בהולנד, בעוד שברבעון שלפני, היא עמדה על שבעת אלפים רכבים. חוץ מהולנד, סך המכירות של טסלה באירופה יכול להגיע ברבעון האחרון של שנת 2019 ליותר מארבעים אלף רכבים.  

מה יהיה בהמשך? אמנם נראה שהביקוש לרכבים חשמליים נובע מרגולציות ותמריצים, אבל בטסלה לא מחכים רק לסיבסודים ממשלתיים אלא עובדים בעצמם על שיפור העלויות של הרכבים שלהם, כך שהרכבים החשמליים מתוצרתה יוכלו להיות במחירי קניה נמוכים יותר.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button