fbpx

PSA בשיתוף פעולה עם Saft להקמת מפעלים לסוללות באירופה

יצרנית הסוללות הצרפתיה Saft וקבוצת PSA הודיעו באופן רשמי על תוכנית להקמת שני מפעלים לייצור סוללות ליתיום לרכבים חשמליים. הברית הצרפתית-גרמנית הזו מתכוונת להקים יוזמה משותפת שתיקרא Automotive Cell Company – ACC, כשהייצור השנתי שלה אמור להגיע ל-48 גיגה-וואט-שעה עד שנת 2030.

ההשקעה ביוזמה המשותפת הזו תגיע לכחמישה מיליארד אירו, חלק ממנה יגיע ממימון צרפתי וגרמני, כאשר 1.3 מיליארד יגיעו ממימון ציבורי של האיחוד האירופאי שתומך בפרויקטים גדולים כאלה למען האינטרס של האיחוד כולו.

על פי ההצהרה המשותפת של שתי החברות, התוכנית היא בעלת שני שלבים כשבשלב הראשון יוקם מפעל ראשון לניסיון לקראת אמצע שנת 2021 ובהשקעה של מאתיים מיליון אירו במתחם הקיים של חברת Saft במערב צרפת. השלב הזה של הפרויקט יתמקד במחקר ופיתוח שיהיו חוד החנית ויביאו לאיזור כמאתיים מקומות עבודה חדשים לאנשי המקצוע. המטרה היא לפתח סוללות ליתיום-ion בעלות ביצועים גבוהים ולהגיע איתן לכושר ייצור מסחרי עד לשנת 2023.  

בשלב השני של הפרויקט, ייבנו שני מפעלים גדולים: ג'יגה-פקטורי אחד בצפון צרפת החל ב- 2023 וג'יגה-פקטורי שני בגרמניה. כל אחד משני המפעלים הללו יהיה ביכולת ייצור התחלתי של שמונה ג'יגה-וואט-שעה, אך יגדל בשלב מאוחר יותר לשישה עשר ובסוף לעשרים וארבעה ג'יגה-וואט-שעה . סך הכל, מדובר על ארבעים ושמונה ג'יגה-וואט-שעה.

מנכ"ל חברת Total שהיא הבעלים של Saft, פטריק פאויונה, הגיב על המהלך: "בשנת 2015, חברת Total החליטה שהיא תהיה אחראית בעיקר על אנרגיה. עם ההחלטה הזאת, רכשנו בשנת 2016 את Saft, יצרנית סוללות גדולה, בעיקר כדי לפתח פתרונות אנרגיה ולסייע בצמיחה של האנרגיות העונתיות כמו רוח ושמש. ההתפתחות המהירה של התעבורה החשמלית, מאפשרת ל- Total, דרך Saft, לצמוח ולהתחייב לכלכלה לא מזהמת." פאויונה התייחס גם למימון ולעתיד לבוא: "עם התמיכה של הרשויות בצרפת, גרמניה והאיחוד האירופאי, אנו נציב את המומחיות והטכנולוגיה הכי טובים שלנו לצד השותפים שלנו ב- PSA, על מנת ליצור תעשיית סוללות אירופאית תחרותית."

בהתחלה, הבעלות על הפרויקט תהיה חמישים-חמישים באופן שווה בין Saft ו-PSA, אך בשלב הייצור המסחרי של הסוללות, הבעלות של Saft תצטמצם לשלושים ושלושה אחוזים ו- PSA תהיה הבעלים העיקרית בו.

לפי התחזיות, הביקוש לסוללות ליתיום לרכבים חשמליים באירופה יגיע לכארבע מאות ג'יגה-וואט-שעה סביב שנת 2030, כך שהפרויקט המשותף הזה יצליח לספק בין עשרה לחמישה עשר אחוזים מהצריכה העתידית שהם כמיליון סוללות בכל שנה. לדברי החברות השותפות בפרויקט, הטכנולוגיה שהן ישתמשו בה לייצור הסוללות תציע רמת ביצוע אנרגטית גבוהה ביותר, גם במונחים של טווח נסיעה וגם בזמני הטעינה, ללא זיהום כלל, דבר שיציב סטנדרט חדש באירופה.

תגיות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close