
טויטה חשפה אתמול בתערוכת הניידות ביפן 2025 גרסת קונספט של טויוטה קורולה – שצפויה להגיע גם בגרסה חשמלית מלאה. מאז שהגיחה לאוויר העולם לפני יותר מ-50 שנים, הקורולה הפכה להיות הדגם הנמכר ביותר בכל הזמנים – טויוטה מכרה מעל 50 מיליון יחידות של הדגם.
גרסת הקונספט שנחשפה מציגה עיצוב נועז מאוד ביחס לגרסאות הדגם הנוכחיות, ששמרו על קו שמרן ביחס ליצרניות אחרות (ובייחוד ביחס לרכבים חשמליים). מצד שני לקורולה קונספט עיצוב מודרני וקצת עתידני, עם קווים חדים יותר ותאורת לד עם נוכחות – אך חשוב לציין שהגרסה הסופית יכולה להיות (וכנראה אכן תהיה) שונה ומתונה יותר מהקונספט.

״בין אם מדובר ברכב חשמלי, פלאג-אין, היברידי או רכב עם מנוע בעירה פנימית — לא משנה מהו מקור ההנעה — ניצור מכוניות יפות שכולם ירצו לנהוג בהן!״ אמר מנכ"ל טויוטה, קוג’י סאטו, והוסיף כי המכונית ״מלאה בחידושים שנועדו להפוך את זה למציאות״.

למעט תמונות (גם של פנים הרכב) טויוטה לא חשפה פרטים רבים על דגם הקונספט – מהתמונות ניתן לראות כי יש מקום לשקע טעינה לצידו של הגלגל הקדמי, ידיות דלתות שקועות ועוד כמה פרטים מעניינים – כמו חישוקים גדולים, צמיגי מישלן וספוילר אחורי קטן (שכנראה לא יגיעו לגרסת הייצור הסופית).
האסטרטגיה של טויוטה בשנים האחרונות התמקדה במגוון גדול של סוגי הנעה (כולל מימן וגז), אך נראה שלא הייתה השקעה גדולה ברכבים חשמליים – הדגמים החשמליים המועטים שיצאו תחת המותג בשנים האחרונות, כמו טויוטה bZ4X, לא זכו להצלחה רבה ונמכרו, ביחס לדגמים ומותגים אחרים, במספרים נמוכים.
ייתכן שהקונספט החדש של קורולה הוא סנונית שבאה להעיד על השקעה גדולה יותר בתחבורה חשמלית מצד יצרנית הרכב היפנית, זאת לאחר שחשפה השנה גרסה עדכנית ל-bZ4X יחד עם גרסה חשמלית לטויוטה CHR.


