
טסלה חותכת שוב מחירים – אחרי שמחירי הרכבים עלו בתחילת השנה בעקבות קפיצת המס על רכבים חשמליים, המחיר של גרסת הבסיס של טסלה מודל 3, שהייתה 189 אלף שקלים ב-2023, קפץ ל-211 אלף שקלים. כעת טסלה חותכת שוב מחירים, וגרסת הבסיס של המודל 3 מתחילה מ-197,432 שקלים.
גם מחירה של גרסת הטווח (Long Range) הארוך נחתך. מחירה עמד על 254 אלף שקלים בתחילת השנה, וירד ל-241 אלף שקלים לפני כחודשיים – כעת המחיר עומד על 228,177 שקלים. המחיר של גרסת הביצועים נותר ללא שינוי ועומד על 273,278 ק״מ.
טסלה מודל Y

מחירה של טסלה מודל Y יורד גם הוא, מחיר גרסת הבסיס עמד על 235,575 שקלים, וכעת הוא עומד על 218,395 ש״ח – ירידה של מעל 17 אלף שקלים. המחיר של גרסת הטווח הארוך עומד על 256,000 שקלים, ומחירה של גרסת הביצועים, פרפורמנס – 283,852 שקלים.
מודל S ומודל X
גם מחירים של דגמי היוקרה יורד במעט, המחיר של טסלה מודל S וגם טסלה מודל X יורד בכ-13 אלף שקלים. מחיר גרסת הכניסה של המודל S עומד על 603,320 שקלים, בעוד המודל X מתחילה מ-622,702 שקלים.
הזווית שלנו
בשנים האחרונות אנחנו רואים ירידה במחירים של הרכבים החשמליים, לפחות מהצד של היצרנים. לצערינו, הירידה הזו לא מגיעה לכיסו של הצרכן הישראלי, בשל מדיניות מס רשלנית, שמעלה את המחירים של הרכבים החשמליים.
המיסוי על רכב חשמלי כיום עומד על 35%, זאת לעומת 10% לפני שלוש שנים, מה שייקר את כלל הרכבים החשמליים שנמכרים כיום בישראל. מעבר לכך שמחירה של טסלה מודל 3 יכול להיות כיום באיזור ה-170 אלף שקלים או פחות אם מדיניות המס הייתה נשארת כפי שהיא, המחירים של דגמים עממיים יותר כמו ג׳ילי גיאומטרי C או MG4 יכלו להתחיל באיזור ה-130,000 שקלים, ומחירם של דגמים קטנים יכלו לנוע באיזור ה-110 עד 120 אלף שקלים.
לצערינו מדיניות המס מעלה גם את מחירי היד השניה, והתוצאה היא שרכבים חשמליים נשארים יקרים גם שלוש שנים אחרי שהם עלו על הכביש, דבר שמרחיק את הרכב החשמלי מאוכלוסיות רבות, וחבל.
כל כך נכון.
עצוב שבמדינה מתקדמת כל כך , אנו נכשלים שוב וושוב בתחום האנרגיה הירוקה.
סולארי ,חשמלי
יקירי מזמן הפכנו רפובליקת בננות
מדינה מתקדמת? איפה? חיים במדינת עולם שלישי שמסתתרת מאחורי ענף הייטק.