
חמש גרסאות – רכב אחד. זה הסיפור של הפורשה מקאן החשמלי, רכב הפנאי החשמלי של פורשה שהוצג בשנת 2024. נכון להיום, המקאן הוא רכב הפנאי החשמלי היחיד בליין של פורשה, אבל זה הולך להשתנות בקרוב, כשייחשף הקאיין החשמלי עליו עובדים בפורשה כבר לא מעט זמן. זה צפוי לקרות ב-2026, ואז צפוי להפוך הקאיין לדגם הפנאי הבכיר מבין שני דגמי הפנאי החשמליים של פורשה.
אחרי ארבע גרסאות, מקאן חשמלי, מקאן חשמלי 4, מקאן חשמלי 4S והפורשה מקאן החשמלי טורבו, מגיעה הגרסה החמישית, שאמורה להיות המתאימה ביותר לחובבי הנהיגה הספורטיבית.
למרות שמדובר בגרסה ספורטיבית, אולי הכי ספורטיבית של הפורשה מקאן החשמלי, בגזרת הביצועים דווקא אין שינויים מרחיקי לכת – הפורשה מקאן GTS החשמלי מצויד בצמד מנועים חשמליים המפיקים הספק משולב של 509 כ"ס ועד 563 כ"ס במצב אובר-בוסט, וזינוק ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך 3.6 שניות, כשבקרת הזינוק מופעלת.
אם לא בביצועים, איפה באה לידי ביטוי הספורטיביות של גרסת ה-GTS של המקאן החשמלי מול הגרסאות האחרות? התשובה טמונה במערכת מתלי האוויר של רכב הפנאי החשמלי, שמקבלת כאן שדרוג משמעותי עם תוספות וכיול על הצד הספורטיבי… מהירות זה נחמד, אבל למערכת מתלים משודרגת יש לא פחות השפעה אם לא יותר על חוויית הנהיגה ועל העומסים שהרכב יכול לעמוד בהם.

בנוסף לשדרוג במערכת מתלי האוויר, פורשה מקאן EV GTS מגיע גם עם דיפרנציאל מוגבל החלקה, חבילת Sport Chrono (שזמינה גם בדגמים ספורטיביים מאד של פורשה כמו ה-911 וה-718) עם כפתור על ההגה להחלפת מצבי נהיגה ועוד, מערכת ניהול מומנט (Torque Vectoring Plus), היגוי אחורי (אופציונאלי) ועוד.
המקאן GTS החשמלי מציע גם עיצוב חיצוני אגרסיבי, חישוקי 21 אינץ' עם אפשרות לשדרג לחישוקים גדולים יותר בגודל 22 אינץ', תא נוסעים באווירה ספורטיבית עם מושבים ספורטיביים, אפשרות להתאים את צבעי התפרים לצבעי הרכב (בחלק מהצבעים הזמינים) לוגו GTS על ההגה ועוד.

פלטפורמת ה-PPE (פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים יוקרתיים) מגיעה כאן עם סוללה בעלת קיבולת של 100 קוט"ש – נתוני הטווח עדיין חסרים אבל נתוני הטעינה מספרים כי הטעינה מ-10% ל-80% סוללה תיארך כ-21 דקות בלבד, בעמדת הטעינה המתאימה.
המקאן GTS החשמלי יהנה מכל השדרוגים שקיבל רכב הפנאי החשמלי של פורשה לאחרונה כמו מפתח דיגיטלי, עזר חנייה, יכולת גרירה משופרת לכ-2.5 טון וכמובן מסך הגיימינג החדש, שנחשף לאחרונה.
ומה לגבי המחיר? גרסה הטורבו של המקאן החשמלי תמשיך לכהן כגרסה הבכירה במשפחה, עם תג מחיר של שמתקרב לכ-110,000 דולר. גרסה ה-GTS תעלה באזור ה-103,000 דולר, כ-6,500 דולר פחות.