סוף עידן הלוגו? אולי

בסטלנטיס הציגו אופל גרנלנד חשמלי חצי אוטונומי בעל פיצ'ר מעניין בו הוא עושה שימוש על מנת לתקשר עם משתמשי הדרך האחרים הנמצאים בסביבתו.

כשיצרניות רכב מייצרות רכבים, הן מתייחסות בעיקר למה שהרכב יכול להציע למי שנוסע בו – נוחות, טכנולוגיה, אבזור… אבל מה עם מי שנמצא בסביבתו? שהמאמץ שמושקע במי שנוסע ברכב לא קרוב למאמצים המושקעים בדאגה למשתמשי הדרך האחרים. גם בקרות הבטיחות שמציעים הרכבים היום, נועדו בעיקר כדי לשמור על נוסעי הרכב.

אם שואלים את סטלנטיס, זה צריך להשתנות. תאגיד הרכב שתחתיו פועלים שמות מוכרים כמו אופל, אלפא-רומיאו, סיטרואן, פיאט, ג'יפ, פיג'ו, מזראטי ועוד הציג לאחרונה משהו חדש ולא שגרתי – אופל גרנלנד חשמלי חצי אוטונומי, שיודע "לדבר" עם משתמשי הדרך האחרים שנמצאים בסביבתו.

איך הוא עושה את זה? במקום הלוגו שמייצג את היצרנית שמייצרת את הרכב, שאנחנו רגילים שנמצא במרכז ה"גריל", יש מסך קטן פנימי שמציג התראות שונות בצורת אנשים וסימנים, שמוארות בצבעים שונים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

הרכב מצויד במערך של מצלמות מגובות ב-AI עם יכולות חיזוי – למשל כשהמצלמות מזהות אדם שיוצא מרכב חונה או אדם שמתכוון לחצות את הכביש.

במצב כזה יקרו שני דברים – המערכת תזהה שיש דמות שמתכוונת לחצות את הכביש ותאיט את הרכב (במצב אוטונומי 3 או גבוה יותר) ותציג התראה על ה"גריל" המואר בקדמת הרכב – כשהרכב בעצירה יוצג אדם עומד עם סימן עצור לידו בצבע סגול וכשהאדם סיים לחצות את הכביש, הסימון יתחלף לאדם צועד עם V ירוק לידו.

מבט על פס התאורה הקדמי שמציג אור סגול להולכי רגל באופל גרנדלנד החשמלי

״פנסי החזית ממלאים בבירור תפקיד חשוב – אך מערכות תאורה מודרניות מסוגלות להרבה יותר״, מסביר פיליפ רוקל, ראש תחום התאורה בסטלנטיס, ״לדוגמה, ניתן בקלות להנפיש חתימות תאורה ולהשתמש בהן לאנימציות. ואת לוגו הבליץ המואר בגרנדלנד ניתן להחליף בתצוגה שיכולה גם להציג את הסמל המואר וגם לשמש לתקשורת עם משתמשי דרך אחרים והולכי רגל. באמצעות רכיבי תאורה קיימים, קל להוסיף תכונות תקשורת לאחר שנכניס תכונות נהיגה אוטונומיות למכוניות שלנו״.

הולך רגל עובר מול אופל גרנדלנד חשמלי שמציג אור ירוק

לסטלנטיס יש גם סיבה לבחירה בצבעי המג'נטה (צבע סגול-ורוד) והציאן, ״בחרנו במיוחד צבעים שאינם משויכים כבר לתפקודים אחרים ברכב כדי למנוע אי הבנות״, אומרת ג'וליסה לה, ראש תחום חדשנות הנדסית, ״לדוגמה, אדום מובן באופן אינטואיטיבי, אך הוא כבר משמש לאורות עצירה או לאורות האחוריים של מכוניות. ציאן ומג'נטה נבדקו בקפידה למטרות תפיסה וכיום אינם קיימים בשום מצב תנועה. שניהם מבטיחים תקשורת ברורה וחד משמעית עם משתמשי דרך אחרים״.

אופל גרנדלנד חשמלי בנסיעה על כביש

ומה אנחנו חושבים על הרעיון החדש של סטלנטיס? שמדובר בפיצ'ר מגניב ושימושי, ושבהחלט הגיע הזמן שיצרניות הרכב יעשו יותר בשביל משתמשי הדרך האחרים, בעיקר הולכי הרגל, גם במחיר של לוותר על הפרסום של הלוגו שלהן מידי פעם.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button