
שנת 2010, ניסאן חושפת את ניסאן ליף (Leaf), רכב חשמלי עם סוללת 24 קוט"ש וטווח נסיעה מוצהר של 117 ק"מ. ב-15 השנה שחלפו מאז הושקה הליף המקורית ענף הרכב החשמלי התקדם בצורה משמעותית וספק אם נתונים כמו של הליף המקורית היו מתקבלים היום.
לשנת 2025 ניסאן מחזירה לחיים את הליף בתור רכב פנאי חשמלי מעוצב ומודרני שמבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים (בניגוד לליף המקורית), הנקראת CMF-EV. הדור החדש מהווה את הדור השלישי של הליף החשמלית, עם 700,000 יחידות שעלו על הכבישים ב-15 השנים בהן מיוצר הדגם.
אחרי לא מעט שנים בהן לא הגיעו יותר מידי חדשות מכיוון ניסאן, יצרנית הרכב היפנית "הרימה הילוך" בכל מה שקשור לרכבים חשמליים עם חשיפה של המיקרה החשמלית החדשה, המכונית הקומפקטית הוותיקה, ניסאן אריא, ואת ה-N7, רכב סדאן חשמלי חדש לגמרי, הליף ועוד דגמים חשמליים חדשים שעדיין לא נחשפו בגרסת ייצור סדרתי.
בואו נכיר את הניסאן ליף החדשה.
סוללה, טווח והנעה

רכב הפנאי החשמלי המעוצב של ניסאן יגיע בשתי גרסאות סוללה: 52 קוט"ש ו-75 קוט"ש, כשבניסאן מבטיחים טווח נסיעה של עד 484 ק"מ בגרסה עם הסוללה בעלת הקיבולת הגדולה יותר וזמן טעינה מהירה מ-10% ל-80% בתוך 35 דקות בלבד. טווח הנסיעה הריאלי של הניסאן ליף החדשה צפוי להיות נמוך יותר מטווח הנסיעה המוצהר, כ-260 ק"מ לגרסת ה-52 קוט"ש וכ-400 ק"מ לגרסת ה-75 קוט"ש – די ברור איזו גרסה תתאים יותר לשוק הישראלי.
שתי הגרסאות מגיעות עם הנעה קדמית, והספקים הנעים בין 174 כ"ס לגרסה עם סוללת ה-52 קוט"ש ועד ל-214 כ"ס לגרסת ה-75 קוט"ש.
פנים הרכב, עיצוב ואבזור

לניסאן ליף החדשה בסיס גלגלים של 2,690 מ"מ, המקביל לדגמים אחרים בקטגוריה כמו MG4 או BYD דולפין (להן בסיס גלגלים של כ-2,700 מ״מ).
העיצוב החיצוני של הניסאן ליף החדשה תופס את העין, עם חלק אחורי ששואב השראה מהניסאן, Z, הדגם הספורטיבי של היצרן, שמעניק לרכב הרבה אופי.

הניסאן ליף החשמלית מציגה תא נוסעים מודרני, עם לא מעט כפתורים, שני מסכי תצוגה, 12.3 אינטש ו-14.3 אינטש שמתחברים מסך אחד גדול, מערכת שמע של BOSE, גג פנורמי, שלל מערכות בטיחות מתקדמות ועזרי נהיגה לנהג, יכולת הוצאת חשמל לבית (V2H) ועוד.
הניסאן ליף החדשה מיוצרת במפעל ניסאן בטוצ'יגי יפן, כך שלא מדובר ברכב בייצור סיני, אלא ברכב חשמלי יפני פרופר. מחיר הניסאן ליף החדשה טרם פורסם, אך אפשר לצפות שהוא ינוע בטווח של סוף ה-30,000 אירו בואכה 50,000 אירו, כתלות בגרסה וברמת הגימור.