
כשנתיים חלפו להן מאז הגיע מותג זיקר (ZEEKR) לישראל לראשונה בהתחלה עם שני דגמים, זיקר 001, ואיתו גם זיקר X, רכב פנאי חשמלי קומפקטי, כשבהמשך הצטרף אליהם גם זיקר 7X, דגם הפנאי החשמלי הבכיר של המותג.
ה-001 הוא הדגם השני הנמכר ביותר של זיקר, במקום הראשון נמצא הזיקר X עם מעל ל-2,000 יחידות אבל זה לא באמת צריך להפתיע אף אחד – אנחנו יודעים שהקהל הישראלי מעדיף רכבי פנאי על פני רכבים אחרים.
למי שלא מכיר נספר שזיקר הוא מותג שפועל תחת קבוצת הרכב של ג'ילי הסינית, משווק כמותג פרימיום עם דגמים יוקרתיים ויכולות גבוהות יותר. ואם כבר מדברים על יכולות – לזיקר 001 החדש שזה עתה נחשף יש יכולות רציניות מאוד.
בזיקר אומרים שה-001 החדש עבר מתיחת פנים קלה והיא אכן כזו – רוב הסיכויים שאם תראו את הדגם היוצא מול הדגם החדש יהיה קשה לשים אצבע על כך. החידוש העיקרי הוא לא בעיצוב החיצוני אלא בפלטפורמה החדשה, בארכיטקטורת 900V מול 800V שמאפשרת לרכב ה-GT החשמלי מהירות טעינה של 7 דקות בלבד מ-10% ל-80% – לא רחוק מהזמן שנדרש כדי לתדלק רכב בעירה פנימית, זאת הודות להספק טעינה מירבי של 1,140 קילוואט.
זה אומר כמובן שכדי לקבל את מהירות הטעינה המירבית תצטרכו למצוא עמדת טעינה אולטרה מהירה שתומכת בביצועי טעינה שכאלו – וזה לא תמיד משימה קלה ובלתי אפשרית בחלק מהמקומות (כמו כדור הארץ למשל). למרות זאת מדובר ברכב שיוכל להנות מהספקי טעינה גבוהים גם בעתיד, כשיותקנו עמדות מהירות יותר (אקספנג לדוגמה מתכננת להקים בישראל רשת של עמדות טעינה בהספקים של עד 720 קילוואט, ולמרות זאת אנחנו עדיין סקפטיים שתוכלו להטעין במהירויות קרובות לכך בזמן הקרוב).
ביצועים אלו מתקבלים בגרסת הנעה כפולה עם סוללת ה-95 קוט"ש, כשהזיקר 001 יהיה זמין גם בגרסה עם סוללה גדולה יותר של 103 קוט"ש שתהיה זמינה גם בהנעה אחורית וגם בהנעה כפולה – בגרסאות ה-103 קוט"ש הטעינה מ-10% ל-80% תיארך כ-10 דקות בלבד – איטי יותר מ-7 דקות, אבל עדיין מהיר מאד ביחס לרכבים חשמליים.
למי שירצה להוציא מה-001 2026 את כל מה שיש לו לתת, בעיקר בתחום המהירות והכח, מציעים בזיקר את הגרסה הבכירה של מכונית ה-GT החשמלית עם הספק של מעל ל-900 כ"ס עם תאוצה של 2.8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש – כחצי מהזמן שידרש לגרסת ההנעה האחורית של הזיקר 001 החדש להגיע ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש.
טווחי הנסיעה של הזיקר 001 החדש נעים בין 762 ק"מ בגרסאות ההנעה הכפולה ל-810 ק"מ בגרסאות ההנעה האחורית – טווחים שנמדדו על פי תקן CLTC הסיני – בדגם היוצא אנחנו מקבלים טווח של 620 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית ו-580 ק"מ בגרסת ההנעה הכפולה על פי תקן המדידה האירופאי, תקן WLTP. בשורה התחתונה – אנחנו מעריכים כי הטווח ריאלי נע באזור ה-500+ ק"מ בגרסאות ההנעה האחורית וקרוב ל-500 ק"מ בגרסאות ההנעה הכפולה של הזיקר 001.
הזיקר 001 החדש מקבל שלדה חדשה עם מה שנקרא CCD Electromagnetic Damping System, מערכת מתלים חכמה שמתאימה את עצמה לתנאי הדרך על מנת לקבל נוחות נסיעה אופטימלית, בין אם אתם נוסעים על כביש אספלט סלול ברמה גבוהה או כביש משובש.

בתא הנוסעים של הזיקר 001 החדש מחכים לנהג ולנוסעים שלל פינוקים כמו מסך תצוגה 13.02 אינץ', תצוגה עילית על השמשה מול מושב הנהג, מושבים עטופים עור נאפה, גג זכוכית עם כוכבים, מושבים חשמליים מתכווננים עם עיסוי (גם במושבים האחוריים) ועוד.
מימדי הזיקר 001 הנכנס והיוצא נותרו זהים, אורכו עומד על 4,977 מ"מ, רוחבו 1,999 מ"מ, גובהו 1,545 מ"מ ובסיס גלגליו יותר מ-3 מטרים, מה שאומר שמדובר ברכב חשמלי רחב מידות. זיקר החלה למכור את ה-001 החדש בסין, בהמשך צפוי להגיע הדגם גם לאירופה.