אופנועים קלאסיים הם רועשים, מטרטרים, מווברצים, וזה בדיוק מה שמושך כל כך הרבה רוכבים לרצות להחזיק בהם – האופי הייחודי של מכונה שעדיין חיה ובועטת גם עשרות שנים אחרי שירדה מפס הייצור במפעל.
איך כל זה מסתדר עם מנוע חשמלי שקט? האמת היא שלא כל כך, ומדובר יותר בהכרח, מאשר בצורך. כבר היום יש בצרפת אזורים בהם יכולים לנוע רק רכבים שפולטים פליטות מועטות, עם רצון להתרחב לעד 12 אזורים שכאלו בעתיד הקרוב.
בעוד כ-3 שנים, כבר ב-2026, צרפת מתכננת לאסור לחלוטין כניסה של רכבים מזהמים אל מרכזי הערים הגדולות במדינה – ומי שיפר את החוק הזה צפוי לקנסות גדולים.
זה אומר, שמי שירצה לעלות על אופנוע הב.מ.וו הישן והאהוב שלו ולקפוץ לקפה במרכז פריז – לא יוכל לעשות זאת, אלא אם כן האופנוע שלו עבר בסדנת Mototherapy לפני. הסדנה מציעה קיטים להסבת אופנועי ב.מ.וו מדגמי R-Series לחשמליים, עם עיצוב אותו שמשמר את סימן הזיהוי העיקרי של דגמים אלו – מנוע הבוקסר שבולט לצדדים.
כרגע הפרויקט נמצא בחיתוליו, ויש בסה"כ אופנוע אחד שיוצר כאבטיפוס. בחברה נמצאים בעיצומו של מהלך גיוס כספים, במטרה לייצר קיט נוסף בשנה-שנתיים הקרובות. הקיט כולל מנוע חשמלי בהספק של 13.4 כ"ס מה שמביא את האופנוע למהירות מירבית של כ-100 קמ"ש – מושלם לשיוט עירוני חרישי. סוללה בנפח 10 קוט"ש אמורה לספק טווח רכיבה של כ-100 ק"מ בין טעינות כאשר כל טעינה צפויה לקחת כ-4 שעות.
מחיר הקיט לא צפוי להיות זול, בכלל לא זול עד כדי כך שאולי עדיף בכלל לרכוש כלי חשמלי חדש – בין 14,000 ל-20,000 דולר זה סכום לא מבוטל כדי להפוך את הבייבי הדו-גלגלי שלכם לחשמלי שיכול לנוע על הכביש עוד שנים רבות בלי קשר להגבלות זיהום אוויר כאלו או אחרות.
מצד שני – כנראה שלא תהיה ברירה ומי שהפרוטה (הרבה פרוטות במקרה זה) מצויה בכיסו ויש לו ערך סנטימנטלי לאופנוע, יבחר בקיט של הסנדה הצרפתית. בטוח שיהיו קונים לדבר.
הייתם מתקינים קיט הסבה שיהפוך את האופנוע שלכם לחשמלי? ספרו לנו בתגובות מה דעתכם על זה.