הרכב החשמלי החדש של מיצובישי הוא רנו בתחפושת

הגרסה ה-100% חשמלית של רכב הפנאי הקומפקטי של מיצובישי מבוסס על אותה הפלטפורמה בה עושה שימוש הסניק E-TECH החשמלי של רנו.

אז מיצובישי מציגה רכב פנאי חשמלי חדש, אבל הוא לא באמת כזה חדש והוא לא באמת כזה מיצובישי… כפי שהיא עשתה עם ה-ASX שלה שהוא בעצם רנו קפצ'ור (ועם דגמים נוספים), יצרנית הרכב היפנית "הלבישה" את האקליפס קרוס החשמלי שלה על גבי פלטפורמת ה-CMF-EV, פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים שבה עושה שימוש גם רכב הפנאי החשמלי הקומפקטי של רנו, סניק E-TECH שנחשף ב-2023.

מיצובישי ורנו עובדות יחד במסגרת פעילות שהחלה בשנת 1999 בין רנו, ניסאן ומיצובישי ושיתוף של פלטפורמות הוא חלק עיקרי בשיתוף הפעולה הזו – יצרניות מפתחות במאמץ משותף פלטפורמות לרכב שמשמשות את כלל המותגים. שיתוף פעולה בעולם הרכב הוא לא דבר חדש ואנחנו רואים את זה מאז ומעולם ומזכירים את זה לא מעט גם בהיבט של יצרניות רכב מערביות שמשתפות פעולה עם יצרניות רכב סיניות וחושפות תחתם דגמי רכב המיועדים לשוק הסיני.

ואם כבר הזכרנו את השוק הסיני אז יש לנו חדשות טובות בהקשר של המיצובישי אקליפס קרוס החשמלי החדש, שמיועד לשוק האירופאי וכך עולה הסבירות שנראה אותו מגיע גם לישראל שדורשת תקינה אירופאית לרכבים שנמכרים כאן.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

המיצובישי אקליפס קרוס הוא כאמור רכב פנאי חשמלי קומפקטי, ג'יפון כמו שאומרים, באותה קטגוריה עם דגמים כמו ניסאן קשקאי, פיג'ו 3008 או BYD אטו 3 והמתחרה החדש שהגיע ארצה לאחרונה וגורר לא מעט עניין, ה-GAC AION V. מבחינת היררכיית הדגמים המשפחתית אז האקליפס קרוס הוא דגם "סנדוויץ'", יושב באמצע בין המיצובישי ASX הקטן ממנו והאאוטלנדר הגדול ממנו.

מיצובישי אקליפס קרוס חשמלי בנסיעה בנופים הרריים

הדגם ה-100% חשמלי של המיצובישי אקליפס קרוס צפוי להיות מרווח בהרבה מהדגם הלא-חשמלי של המיצובישי אקליפס קרוס. הגרסה החשמלית מציעה בסיס גלגלים נדיב של 2,785 מ"מ מול 2,667 מ"מ בלבד בגרסת הבעירה הפנימית – זאת הודות לכך שהאקליפס קרוס החשמלי מבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים.

מבט צד על מיצובישי אקליפס קרוס חשמלי

כמו אחיו התאום מבית רנו, הדגם החדש מצויד בסוללה בעלת קיבולת של 87 קוט"ש, שמניבה טווח נסיעה של "קרוב ל-600 ק"מ על פי תקן WLTP", כך אומרים בחברה. כידוע, תקן המדידה בודק את טווח הנסיעה בתנאים אופטימליים שלא תמיד מתיישרים עם תנאי הנסיעה בעולם האמיתי – על פי ההערכה שלנו, טווח הנסיעה הריאלי של המיצובישי אקליפס קרוס החשמלי צפוי לעמוד על כ-450 ק"מ בין טעינה לטעינה. במיצובישי אומרים כי הם עובדים על גרסה נוספת, עם סוללה קטנה יותר.

רכב הפנאי החשמלי של מיצובישי מגיע עם מנוע חשמלי יחיד בעל הספק של 214 כ"ס, וכרגע אין מידע על הכוונה להציג גם גרסת הנעה כפולה.

פנים הרכב וסביבת הנהג של מיצובישי אקליפס קרוס חשמלי

הרכב מציע 5 מקומות ישיבה, מסך מולטימדיה 12.3 אינץ' עם אפליקציות גוגל מובנות כמו גוגל מפות והפעלה קולית "היי גוגל", כך שאפשר להגיד לדוגמא "היי גוגל" ולהפעיל את מיזוג האוויר, תאורת אווירה עם 48 צבעים שמשתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, גג פנורמי כהה/שקוף בלחיצת כפתור, אפליקציה מובנית המאפשרת לבצע מגוון פעולות דרך המכשיר הנייד כמו פתיחה, נעילה, טעינה, איתור הרכב, מערכת שמע הרמן קרדון ועוד.

המיצובישי אקליפס קרוס החשמלי מותאם לקבלת עדכוני תוכנה דרך האוויר (OTA) ומצויד ב-20 עזרי בטיחות מתקדמים שנתמכים על ידי חיישנים ומצלמות המוכרים לנו גם מרכבים חשמליים אחרים כמו בקרת שיוט, שמירה על נתיב, התראת התנגשות, עזר חנייה ועוד. יש מערכת בלימה רגנרטיבית בעלת 4 מצבים ואפשרות לנהיגה עם דוושה אחת בלבד.

כמה יעלה המיצובישי אקליפס קרוס החשמלי ומתי והאם הוא צפוי להגיע לישראל? 

במיצובישי לא פרסמו את המחיר של רכב הפנאי החשמלי שלהם, אבל אנחנו כן יכולים להשען על המחיר של אחיו התאום, רנו סניק E-TECH החשמלי שנמכר באירופה במחיר של כ-45,000 אירו. ומה מבחינת ההגעה  לישראל? נכון לכתיבת שורות אלו, הרנו סניק E-TECH החשמלי אינו משווק בישראל – אנחנו מקווים לראות את המיצובישי אקליפס קרוס החשמלי מגיע לכאן במהלך השנה הקרובה, שנת 2026.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button