חברת REE הישראלית, שהוקמה לפני כ-10 שנים, מפתחת פלפטורמה מודולרית חשמלית המיועדת למשאיות ורכבים מסחריים חשמליים. הפלטפורמה של החברה מאפשרת לחברות לבנות משאיות וכלי רכב מסחריים חשמליים בגדלים שונים לפי הצרכים שלהם.
החברה הודיעה היום (חמישי) כי היא החלה במשלוחים של פלטפורמת ה P7-C החשמלית ללקוחותיה, בעקבות קבלת אישורי FMVSS ו-EPA, מה שהופך אותו לרכב ה- X-by-Wire הראשון אשר מקבל רישיון ממשרד התחבורה האמריקאי.
הפלטפורמה של החברה מבוססת על גבי ה-REEcorners, אשר כולל את רכיבי ההיגוי, בלימה, מתלים, מערכת ההנעה והבקרה במודל קומפקטי אחד הממוקם בין השלדה והגלגל, כל אלו נשלטים על חוט, כולל ההיגוי, הבלימה והנהיגה. לפי החברה מדובר בכלי הרכב X-by-Wire הראשון אשר מקבל רישיון ממשרד התחבורה האמריקאי.
״אני מאמין שה-REEcorner שלנו משנה את חוקי המשחק ומאפשר לנו לבנות משאיות חשמליות שציי רכב ירצו לקנות, ונהגים יאהבו לנהוג בהם, תוך שאנחנו ממשיכים לראות ביקוש חזק למשאיות שלנו״, אמר דניאל בראל, מנכ"ל ומייסד משותף ב REE Automotive. ״אני גאה בצוות REE על השלמת הרישוי של הרכב הראשון אי פעם בתעשיית הרכב של x-by-wire. הלקוחות שלנו חיכו בקוצר רוח שהרכבים יהיו מוכנים למסירה וכעת משאיות ההדגמה הראשונות שלנו בדרך למפיצי הרכב להתנסות על ידי לקוחות. בהיותה של ישראל אומת הסטארטאפ, יתכן ובשלה העת להתחיל לחשמל רכבים המבוססים על התעשייה הישראלית״.
REE החלה משלוחים של משאיות דמו מדגם P7-C ללקוחות לצורך בחינה על ידי מספר ציי רכב בצפון אמריקה. Pritchard EV, חברת הפצה מובילה בארה"ב, היא הראשונה לקבל את משאית הדמו P7-C להדגמה בקרב לקוחותיה, ציי רכבים מובילים בארה"ב.
משאית ה-P7-C היא משאית חשמלית במשקל כולל של עד 7.25 טון, עם 536 כוחות סוס, מהירות מקסימלית של 120 קמ״ש, וטווח נסיעה המגיע עד 240 ק״מ לטעינה. למשאית כושר העמסה של עד 3.1 טון.
משאיות ה-P7-C של REE עומדת בדרישות רשויות המס פדרליות בארה"ב (Internal Revenue Code 45W) להטבות מס של עד $40,000 לכל רכב. בנוסף, החברה פועלת לקבלת זכאות לתמריצי מדינה שונים, שיכולים להסתכם במעל ל-100,000 דולר לרכב, בהתאם למיקומו של הלקוח.