Trending

GAC איון V בישראל: 510 ק״מ של טווח, 166,990 ש״ח

GAC משיקה בישראל שלושה דגמים מבית מותג איון החשמלי, מתוכם GAC איון V הוא רכב פנאי חשמלי מלא, מאובזר ועם טווח נסיעה של עד 510 ק״מ. מה יש לדגם להציע?

אוריון מוביליטי מקבוצת יוניון משיקה מותג חדש-ישן בישראל: איון מבית GAC, יצרנית רכב סינית. דגם חשמלי של החברה הגיע בעבר לישראל (ה-GE3), הדגם לא זכה לפופולאריות בעבר, בעיקר בשל מגבלה של טעינה מהירה (הדגם בזמנו לא תאם לעמדות הטעינה בארץ). אך כעת GAC חוזרת לישראל עם מותג חשמלי ייעודי – איון (AION), שמיועד גם לשוק האירופאי (ולישראלי), ועם שלושה דגמים מעניינים.

השחקן המרכזי בהשקה הוא איון V, רכב פנאי המבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים. הדגם נחשף לראשונה ב-2020, והגרסה המעודכנת שלו, זו שהגיעה אלינו, נחשפה בשנה שעברה בתערוכת הרכב של בייג׳ינג. גרסה זו מצוידת בסוללה גדולה שמעניקה לדגם טווח נסיעה מוצהר של 510 ק״מ.

איון V עומד מול מתחרות פופולאריות כמו BYD אטו 3 או ג׳ילי EX5, ומעבר לאבזור העשיר שלו (שׁכבר הפך לסטנדרט בדגמים החשמליים) הוא מציע בעיקר טווחי נסיעה גבוהים, וטעינה מהירה מאוד.

סוללה, טווח, הנעה

איון V נמכר בגרסה אחת (ורמת אבזור אחת), והוא מצויד בסוללה של 75.3 קוט״ש המספקת טווח נסיעה מוצהר של 510 ק״מ לפי התקן – מדובר בסוללה גדולה יותר מהמתחרות הישירות, שמצוידות בסוללות של 60 עד 65 קוט״ש. טווח הנסיעה בעולם האמיתי צפוי לנוע בין 400 ל-450 ק״מ לטעינה.

בנוסף לדגם טעינה מהירה מאוד, בהספק של 180 קילוואט, גם כאן מדובר בקפיצת מדרגה ביחס למתחרות הישירות שמציעות לרוב טעינה בהספק של כ-100 עד 110 קילוואט. עם 180 קילוואט תוכלו להטעין את הרכב מ-30% ל-80% סוללה ב-18 דקות, או לחלופין לקבל עוד 100 ק״מ של טווח ב-8 דקות של טעינה בלבד.

GAC איון V. בישראל

הרכב תומך גם ב-V2L, יכולת המאפשרת לספק חשמל למכשירים חיצוניים ב-220 וולט. עם V2L ניתן להטעין מכשירים חשמליים (כמו קורקינט חשמלי או מחשב נייד) ולחבר מכשירי חשמל בשטח, כמו תאורה, מאוורר, קומקום וכו׳.

לאיון V הנעה קדמית בהספק של 204 כוחות סוס, ו-24.4 קג״מ של מומנט.

פנים הרכב ואבזור

פנים הרכב וסביבת הנהג של GAC איון V

כמו ברוב הדגמים החשמליים המבוססים על פלטפורמה חשמלית, גם לאיון V יש יתרון של פנים מרווח ביחס לקטגוריה, לדגם בסיס גלגלים של 2,775 מ״מ – ארוך במעט מה-EX5 של ג׳ילי (עם 2,750 מ״מ) והאטו 3 (עם 2,720 מ״מ), ומרווח יותר מדגמי בנזין והיברידיים כמו ג׳אקו 7 (עם 2,672 מ״מ), קיה ספורטז׳ ויונדאי טוסון (2,680 מ״מ), או טויוטה ראב 4 (2,690 מ״מ). לדגם יש תא מטען של 427 ליטרים, אך אין לו תא מטען קדמי.

טופס ייעוץ - דגם של רכב חשמלי

מעוניינים באיון V?

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ ורכישה

כפי שהתרגלנו כבר מהדגמים החשמליים בארץ, גם האיון V מציע אבזור עשיר מאוד – החל במסך מולטימדיה מרכזי בגודל 14.6״ ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 8.88", תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפלי, משטח טעינה אלחוטי לנייד, חימום לכלל המושבים ולהגה, אוורור למושבים הקדמיים יחד עם כוונון חשמלי וזכרונות, שמשות קדמיות אקוסטיות, בקרת אקלים דו איזורית, תא מטען חשמלי חכם ועוד.

מבט צד על GAC איון V

גם בתחום הבטיחות הרכב מציע רשימה ארוכה של אבזור החל ב-7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבים עם תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטח מת, התראה בשכחת ילדים, בלימת חירום אוטמטית ועוד, עם דירוג אבזור בטיחות של 7 מתוך 8. לפי יבואנית המותג הרכב נבחן לאחרונה במבחני הריסוק האירופאים Euro NCAP, והוא צפוי לקבל דירוג רשמי בשבוע הבא.

עלויות טעינה ואחזקה

טעינה מלאה של הדגם מעמדת טעינה ביתית צפויה לעמוד על כ-50 שקלים בלבד – לפי טווח נסיעה של 400-450 קילומטרים בפועל מדובר על עלות חשמל של 12 אג׳ לקילומטר. לצורך השוואה רכב בנזין מקביל צורך דלק בעלות של כ-60 אג׳ לקילומטרים – בנסועה שנתית של 20 אלף קילומטרים מדובר בחסכון שמתקרב ל-10,000 שקלים בשנה.

מעבר לכך אתם צפויים לחסוך גם בתחזוקה של הרכב – רכבים חשמליים לא דורשים טיפולים מורכבים ויקרים, ולא בתכיפות גבוהה – שגרת הטיפולים של איון V היא כל שנתיים או 60 אלף קילומטרים.

לרכב יש גם אחריות מלאה של 8 שנים או 160 אלף קילומטרים, יחד עם אחריות סוללה של 8 שנים או 200 ק״מ.

מחיר

  • GAC איון V – החל מ-166,990 ש״ח.

השורה התחתונה

דגמי הפנאי החשמליים שמגיעים אלינו מסין לקחו חלק גדול בהצלחה של הרכבים החשמליים בארץ (יחד עם טסלה ועוד מספר דגמים נוספים) – הם אלו שהצליחו לשמור על מחירים אטרקטיבים מצד אחד ואבזור עשיר מצד שני. אך לרוב טווחי הנסיעה שלהם נעו באיזור ה-350 ק״מ בפועל.

האיון V יכול לדחוף את הקטגוריה הזו עוד צעד קדימה, המחיר שלו אטרקטיבי מאוד ביחד לרכבי פנאי חשמליים ולא חשמליים, הוא מרווח, מאובזר היטב, ובנוסף לכל מציע טווח נסיעה גבוה, כך שהוא יכול להתאים גם למשפחות שמטיילות הרבה ונהגים ונהגות שנמצאים הרבה על הכביש.

״אני באמת מאמין בחשמלי״, אומר רן דנאי, יו״ר גיאו מוביליטי, ״ההיצע של מכוניות חשמליות הולך וגדל, הטווחים הולכים ועולים, והכדאיות הכלכלית של הלקוח היא בבירור בתחום הרכב החשמלי. הסטנדרטים של יורו 7 בנזין, ייקרו את מנועי הבנזין, ובאותה העת הסוללות הולכות ומשתפרות״.

טופס ייעוץ - דגם של רכב חשמלי

מעוניינים באיון V?

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ ורכישה

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button