fbpx

פנטיק מציגה סופרמוטו חשמלי חדש 

האי-מוטרד של היצרנית האיטלקית מתאים לרוכבים צעירים ולרוכבים עירוניים.

  • פנטיק מוטור חושפת את ה-e-Motard, אופנוע חשמלי חדש.
  • האי-מוטרד הוא אופנוע סופרמוטו עם ביצועים המקבילים לאופנוע מנוע בנפח 50 סמ"ק.
  • החברה מצהירה על טווח רכיבה של 130 ק"מ בין טעינה לטעינה ומשקל קליל של 95 ק"ג.

האי-מוטרד – אופנוע הסופרמוטו (אופנוע "שטח" עם גלגלי כביש) החשמלי החדש של פנטיק, הוא לא הניסיון הראשון של היצרנית האיטלקית בזירה החשמלית – באתר החברה אפשר למצוא עשרות דגמים חשמליים – מקטנועים, מופדים (MOPED), דרך אופניים ועד קורקינטים ועתה נראה שבפנטיק החליטו לקחת את הידע שהם צברו עד כה, ולעבור לשלב הבא עם אופנוע סופרמוטו חשמלי.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

כשמסתכלים מרחוק ובעין בלתי מזוינת על האי-מוטרד, אפשר לחשוב בטעות שמדובר באחד מדגמי הסופרמוטו עם מנוע בעירה פנימית שהחברה מייצרת ומשווקת – ומלבד הסוללה ועד שמניעים אותו אין שום דרך להבחין בכך שמדובר באופנוע חשמלי.

מבט צד על E-Motard אופנוע המוטורקרוס החשמלי של פנטיק

קהל הרוכבים עדיין לא עשה את האדפטציה למעבר לאופנועים חשמליים, בטח בקרב הדור הצעיר של הרוכבים שרבים מהם מחזיקים בדעה שאופנוע ש"לא עושה רעש" הוא מגניב פחות – פנטיק אי-מוטרד שומר על הלוק המגניב של הסופרמוטו למרות היותו חשמלי מה שעשוי להוות יתרון.

בפנטיק מדגישים כי מדובר בדגם קונספט שמקביל בביצועיו לאופנוע עם מנוע בנזין בנפח 50 סמ"ק, שמיועד לשימוש עירוני ושהם רצו לבדוק מהן התגובות שמקבל האי-מוטרד מקהל הרוכבים הצעירים. אנחנו לא יודעים מה אתכם אבל הקונספט הזה נראה לנו מוכן לייצור. לטעמנו, האי-מוטרד של פנטיק נראה מצוין ואין נער צעיר שלא היה מתאגה להגיע על גביו אל מקום לימודיו או כל מקום אחר שצעירים פוקדים בימינו אנו.

לטעמנו, האי-מוטרד של פנטיק נראה מצוין ואין נער צעיר שלא היה מתאגה להגיע על גביו אל מקום לימודיו או כל מקום אחר שצעירים פוקדים בימינו אנו. במדינות רבות באירופה ובאיטליה במיוחד אופנועי הסופרמוטו זוכים לפופולריות גדולה בקרב הקהל הצעיר – העובדה כי הוא מקביל בביצועיו לאופנוע 50 סמ"ק תאפשר להגדיר אותו כמופד (MOPED) ויש לכך השפעה גם בגזרת המחיר (ביטוח וכו') וגם בגזרת הרישיון שנדרש (או שלא נדרש כלל) כדי לרכב עליו.

הסופרמוטו החשמלי נחשף בתערוכת EICMA 2023 שהתקיימה במקום מושבה הקבוע בעיר מילאנו באיטליה, והפרטים שנחשפו עליו דלים. מה שכן הסכימו בחברה לספר זה שהאי-מוטרד הוא אוטומטי לחלוטין – משמע בלי קלאץ' ובלי רגלית הילוכים – בסרטון ניתן לראות שני מנופים על הכידון – לא מדובר בידית קלאץ' אלא בידית להפעלת הבולם האחורי.

האי-מוטרד של פנטיק מגיע עם מסך תצוגה דיגיטלי, יש לו מומנט של קצת יותר מ-4 קג"מ וטווח הרכיבה המירבי עליו עומד על 130 ק"מ – מן הסתם בתנאי רכיבה עירוניים במהירות נמוכה יחסית של כ-40 קמ"ש כאשר רכיבה במהירות גבוהה מזו תביא לכך שהסוללה תתרוקן במהירות גדולה הרבה יותר וטווח הרכיבה יתקצר בהתאם.

עוד סיפרו בחברה כי משקלו של האי-מוטרד קל יחסית, ועומד על 95 ק"ג בלבד – כך שהוא יכול להתאים לרוכבים צעירים, מאותגרי גובה או רוכבים מתחילים שמחפשים כלי לא מאיים להתחיל על גביו את הקריירה הדו-גלגלית שלהם.

ויכול להיות שהאי-מוטרד הוא רק ההתחלה – את המנוע הזה אפשר "לשתול" בעוד מגוון רחב של כלים – מאופנוע אנדורו דרך מוטוקרוס ועד דגמי כביש – לא נופתע אם בפנטיק כבר עובדים על כלים חשמליים עם מנועים חשמליים חזקים יותר וסוללות בנפח גדול יותר.

הנה סרטון למי שרוצה לתרגל את האיטלקית שלו (יש גם כתוביות באנגלית):

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button