fbpx

טסלה מודל 3 שעברה 160,000 קילומטר. והאם צריך להחליף סוללה ברכב חשמלי?

ארתור דרייסן, אזרח אמריקאי ובעלים של טסלה מודל 3 הספיק לעבור מעל 160,000 קילומטר עם הרכב, מה יש לו לספר, ומתי מחליפים את הסוללה?

בראיון לאתר Electrek – ארתור דרייסן, בעלים של טסלה מודל 3 מספר על החוויה שלו עם המכונית אחרי שעבר איתה יותר ממאה אלף מייל או 160 אלף קילומטר. על החוויות שלו בדרכים בצפון אמריקה עם הטסלה תוכלו לקרוא גם בבלוג שלו ובטוויטר (אנגלית).

ב-31 למרץ 2016, היום בו נפתחה האפשרות להזמין את המודל 3, דרייסן הזמין את המכונית בגרסת ה-Long Range (גרסת טווח ארוך – מאפשרת נסיעה של 499 קילומטר לטעינה), אותה הוא קיבל רק כשנתיים לאחר מכן.

בראיון לאתר דרייסן אומר כי אחרי מעל מאה אלף מייל הרכב עדיין במצב טוב מאוד.

התחזוקה והתיקונים הם החלק האהוב עלי. אם לא הייתי "מכה את המכונית למוות", הייתי צריך להחליף את הצמיגים בלבד. אותם אני מחליף בממוצע כל 25,000 מיילים.

בנוסף הוא מספר על הטיפולים שהרכב עבר מעבר להחלפת צמיגים:

מלבד צמיגים, נסעתי עם הטסלה דרך נחל ונאלצתי להחליף אחר כך זרוע שליטה ברכב. בנוסף נסעתי במדבר מלח בונוויל [יוטה] כשהרוחות היו במהירות גבוהה. הרוחות טרקו את הדלת בעוצמה וניפצו חתיכה בתוך הציר.

לפי הדיווח כל התיקונים עלו פחות מ-500 דולר.

בנוסף דרייסן מעריך כי עד כה הוא חסך לפחות 7,000 דולר על דלק, ועוד כאלף דולר על החלפת שמן וטיפולים אחרים שהיו נדרשים ברכב בנזין או דיזל.

מצב הסוללה אחרי מאה אלף מיילים

בתשובה לשאלה לגבי מצב הסוללה, דרייסן מציין כי כיום הוא יכול לנסוע כ-302 עד 308 מיילים לטעינה בודדת, ירידה של כ-2.5% מטווח הנסיעה המקורי – 310 מיילים.

החדשות האלו באות על רקע ההצהרות של אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, בנוגע לאורך החיים של המודל 3. בציוץ מאפריל השנה מאסק אמר כי "המודל 3 מתוכננת כמו משאית מסחרית – לחיים של מיליון מיילים. מערכת הסוללות של הרכב אמורה להחזיק 300 עד 500 אלף מיילים".

מתי צריך להחליף סוללה ברכב חשמלי?

למרות שבעבר רכבים מסוימים חוו ירידה ניכרת בביצועי הסוללה לאורך זמן, יצרניות הרכבים החשמליים משקיעות מאמצים רבים בפיתוח סוללה ומערכת טעינה שתחזיק לאורך עשרות שנים.

אם אחרי מאה ושישים אלף קילומטר הסוללה שמרה על 97.5% מהקיבולת שלה, האם יש צורך בהחלפת סוללה?

לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל – הנהג הממוצע בארץ נוסע מעט פחות מ-18,000 קילומטר בשנה, ובמקרה הזה כ-160,000 קילומטר בתשע שנים. החלפת סוללה מתבצעת בדרך כלל לאחר איבוד עשרות אחוזים בקיבולת הסוללה שמתבטא בהקטנת טווח הנסיעה.

טסלה משקיעה מאמצים רבים בפיתוח סוללה שלא תצטרך החלפה, ולפי הנתונים האלו נראה שכבר היום נהגים פרטיים לא יגיעו למצב שבו צריך להחליף את הסוללה. וגם אם כן, זה יהיה הרבה אחרי שרכב הבנזין הממוצע יסיים את חייו.

מאמרים נוספים

2 תגובות

  1. לא בארץ, יוריד את הרווח העצום שההמדינה עושה ממכירת דלקים.

  2. השתמש בטעינה מהירה טעינה ביתית?יש אומרים אשר טעינה מהירה הורסת את הבטריה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button