fbpx

בקיה מאשרים השקת רכב חשמלי ב-2021

כחלק מתוכנית שאפתנית חדשה בהשקעה של 25 מיליארד דולר החברה תשיק אחד- עשר דגמים חשמליים עד 2025 ותפתח צי רכבים אוטונומיים. עד כמה התכנית שאפתנית ומה באמת רוצים להשיג בענקית הדרום-קוריאנית?

מוקדם יותר החודש חשפו בקיה את "תכנית S", תכנית שאפתנית רב שנתית שתתמקד בפיתוח עתידי של רכבים חשמליים, אוטונומיים ובעלי יכולת תקשורת. התכנית מהווה את השלד לפעילות החברה בשנים הקרובות, בהן היא מתכננת להעביר את מרכז הכובד של פעילותה מרכבים המונעים במנוע בעירה פנימי לפתרונות תחבורה נטולי פליטות.

היצרנית הדרום קוריאנית מתכננת להשיק אחד עשר רכבים המונעים בסוללה עד סוף 2025, עם תחזית הצופה להם שליטה בכ-6.6 אחוזים משוק הרכב החשמלי העולמי (ללא סין). בציפייה למכירה של כמיליון וחצי רכבים חשמליים "ידידותיים לסביבה" עד 2026, החברה מתכננת להשקיע 25 מיליארד דולר בפיתוח "מנהיגות בתחבורה חשמלית" עד שנת 2025.

על פי תחזיות החברה, עד שנת 2025 צפוי שוק הרכב החשמלי להיות מספיק גדול על מנת להביא לקפיצה משמעותית בשנים העוקבות, ולכן אין סיבה להתעכב עוד בפיתוח טכנולוגיה חשמלית. במסגרת תכנית S, קיה תפתח גם מערכת תחבורה והסעות אוטונומית מתוך הציפייה לעליית קרנה של התחבורה השיתופית שמבוססת על כלים חשמליים.

קרוסאובר חשמלי ייעודי ראשון כבר בשנה הבאה

מבין כל התחזיות בולטת הצהרה אחת מרכזית: בשנה הבאה יושק לראשונה רכב חשמלי של קיה שתוכנן להיות כזה מלכתחילה, ולא דגם מוכר שעבר הסבה לחשמלי. 

הדגם שיושק יבנה על גבי פלטפורמה ייעודית, שמתוכננת להכיל ביעילות את המנוע ואת שאר הטכנולוגיות שיתקיימו ברכב. הרכב יהיה מסוג קרוסאובר עם טווח של חמש מאות קילומטר כרגע, עם סוללה המסוגלת להיטען עד לשמונים אחוזים בתוך עשרים דקות.

נשיא ומנכ"ל קיה האן וו-פארק אמר במעמד התצוגה: "בזמן שתעשיית הרכב עוברת שינויים מסעירים, אנחנו נמצאים בחלון הזדמנויות עבור קיה לביצוע שינוי רדיקלי בתוך עצמה, ולהפוך לענקית עולמית המוקדשת ליזמות המתחשבת בצורכי הלקוחות. תכנית S היא כזו שתאפשר לקיה לבצע את השינוי העתידי, עם התמקדות בשני נושאים חשובים: תחבורה חשמלית ופתרונות תחבורה עתידיים"

מה כוללת תכנית S?

יישום תוכנית S ממוקד בשני עקרונות מנחים שהציג פארק באירוע ההשקה – מעבר מוקדם לייצור רכבים חשמליים, עוד טרם הביקוש עולה (והתקנות הסביבתיות מתהדקות), ותכנון פתרונות תחבורתיים שיוכלו להיות מותאמים אישית ללקוחות החברה.

המעבר לרכבים חשמליים יכלול מספר צעדים ובראשם הצגת הרכב החדש בשנת 2021 ובנוסף ייצור אחד עשר הדגמים החשמליים בחמש השנים הקרובות, שיהיו מגוונים מספיק על מנת לאפשר לאנשים עם צרכים שונים ועם תקציבים שונים להיכנס לראשונה לעולם הרכב החשמלי עם המותג הדרום-קוריאני. 

עם זאת, יעד המכירות של קיה אינו שאפתני במיוחד – מכירת רק חצי מיליון רכבים המונעים בסוללה עד שנת 2026, ועוד כמיליון רכבים שמוגדרים "ידידותיים לסביבה", בסך הכל כחמישית מכלל המכירות השנתיות של החברה. חשוב לציין שבחברה עוד לא מדברים על הפחתת ייצור של רכבים המונעים בדלקים מאובנים, כך שנותר עוד זמן עד שנוכל להתייחס לתוכנית כשינוי פרדיגמה מצד הקוריאנים.

קידום פתרונות תחבורה הוא יעד שחברות רכב רבות מתמקדות בו כעת, והצהרות על השקעה של עשרות מיליארדי דולרים ניתנו רק בשנה האחרונה בלבד, מה שמצביע על הרצון והלחץ האדירים (כנראה מצד היצרניות יותר מאשר מצד הצרכנים) לפרוץ לשוק עם רכב אוטונומי מלא ראשון.

בחברה מתכננים לייצר מרכזי תפעול (hub) בערים בהן יונהגו תקנות סביבתיות מחמירות, שישמשו כבסיס הפעלה לציי רכבים חשמליים אוטונומיים שיפותחו על ידי קיה. רכבים אלו, בדומה לתוכנית הקיימת של טסלה, יוכלו לשמש את לקוחות החברה בעידן בו התחבורה מתוכננת להפוך ליותר שיתופית.

הרבה יותר ממכירת רכבים לצרכן הפרטי

חלק מתוכניות החברה נועדו לבחון כניסה של החברה לתחומים עסקיים נוספים, כמו שינוע סחורות, לוגיסטיקה ותחזוקת רכבים באותם מרכזי התפעול שיפעלו בערים הירוקות.

התוכנית החדשה של קיה לשנים הקרובות מהווה דוגמה לשתי המטרות של יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות לעשור הקרוב. בראש ובראשונה הן רוצות להישאר במשחק ולא להיפלט כאשר הרכבים החשמליים יהפכו לרוב, אך מתקשות לעשות זאת ללא הפסדים ומפחדות לבצע שינוי רדיקלי שעלול למחוק אותן בדרך לתחבורה החשמלית. 

במקביל, יצרניות הרכב מחפשות מקום משמעותי יותר בקהילה העתידית תוך גיבוש אמירה ערכית שהופכת חשובה יותר בעולם העסקי היום. משמע, בקיה מבינים שתפקיד קהילתי וחברתי בעשור הבא (דרך תחבורה שיתופית, אוטונומית וירוקה) שווה לא פחות ממיליארדים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button