EV Edge משיקה שלושה מסלולי טעינה לנהגי רכב חשמלי, עם עלות חודשית שמתחילה מ-4.9 ש״ח לחודש, ומקנה הנחות על טעינה בכלל העמדות (מהירות ורגילות) של החברה.
| מסלול | EV Lite | EV+ | EV Night |
|---|---|---|---|
| עלות חודשית (ש״ח) | 4.90 | 25 | 50 |
| הנחה לקוט״ש | 10 אג׳ | 50 אג׳ | |
| עלות קוט״ש קבועה | 1 ש״ח | ||
| פטור מדמי חיבור | כן | כן | כן |
| שעות | ללא מגבלה | ללא מגבלה | 22:00-9:00* |
"המסלולים החדשים מציעים לראשונה פתרון פשוט והוגן לכל נהג, שמאפשר לבחור את דרך הטעינה שמתאימה לו ולשלם רק על מה שהוא באמת צריך״ אומר שרגא כץ, מנכ״ל EV-Edge, ״זו בשורה צרכנית אמיתית שמקלה על מי שאין לו טעינה בבית, והופכת את חוויית הטעינה לנגישה, גמישה ומשתלמת יותר לכולם״.
האם המסלולים החדשים משתלמים?
נתחיל מהשורה התחתונה – מדובר בחדשות טובות. ל-EV Edge יש פריסה נרחבת של עמדות מהירות ולא מהירות בכלל הארץ, כולל בכבישים ראשיים, מרכזים מסחריים, בערים ובבתי מלון. ועכשיו למסלולים.
- מסלול EV Lite – מכסה את עצמו כבר בטעינה אחת בחודש ברשת, לרוב הרכבים בישראל סוללה של כ-60-70 קוט״ש, בטעינה אחת של 80% מהסוללה תכסו את העלות החודשית (4.90 ש״ח), כך שהמסלול מתאים לאלו הטוענים לפחות פעם אחת בחודש ברשת של EV Edge.
- מסלול EV+ – אם אתם משתמשים הרבה ברשת הציבורית, המסלול הזה יכול לחסוך לא מעט כסף – עלות טעינה בעמדת AC (עמדה איטית) נעה בין כמה עשרות אגורות ל-2 שקלים (כתלות במיקום ובשעה), חסכון של 50 אג׳ לקוט״ש מהווה הנחה שנעה בין 25% לעמדות שמחירן הוא 2 ש״ח לקוט״ש, ויכול להגיע ל-50% ויותר במקרים בהם עלות הטעינה נמוכה מ-1 ש״ח לקוט״ש.
בעמדות המהירות מחיר הטעינה נע לרוב בין 2 ל-2.5 ש״ח לקוט״ש, גם כאן מדובר בהנחה של 20-25% על הטעינה. - EV Night – המסלול הזה נועד לאלו המשתמשים בעמדות בשעות הלילה (אחרי 22:00), אך חשוב לשים לב כי הוא רלוונטי רק למקרים בהם עלות הטעינה גבוהה מ-1.5 ש״ח לקוט״ש (אחרת מסלול EV+ משתלם יותר).
הזווית שלנו
אם אין לכם עמדת טעינה ביתית, החסכון במעבר לרכב חשמלי מצטמצם משמעותית, עלויות הטעינה בעמדות ציבוריות יכולות להגיע לפי 2 או 3 מעלות הטעינה בבית (ואף יותר בעמדות מהירות). המסלולים החדשים (בייחוד מסלול EV+), יכולים לשנות את התמונה ולהביא לחסכון משמעותי לנהגים שאין להם עמדת טעינה ביתית.
במקרים בהם עלות הטעינה בעמדה נמוכה משקל לקוט״ש (אם להיות מדויקים נמוכה מ-1.20 ש״ח לקוט״ש), עלות הטעינה במסלול EV+ הופכת למשתלמת במיוחד.
נציין כי לצערנו קיימים פערים משמעותיים מאוד במחירי הטעינה ברשתות הציבוריות – לעיתים המחיר בעמדה אחת גבוה פי שלושה או ארבעה מהמחיר בעמדה אחרת (גם אם מדובר בשתי עמדות של אותה חברה). הבשורה של מסלולי הטעינה היא בשורה טובה לנהגי הרכב החשמלי, אבל אנחנו מקווים שנתחיל לראות יותר אחידות במחירי הטעינה.


לפעמים הפערים במחירים בין החברות בכלל תלוי בחוזה מול המועצה האזורית או החברה הכלכלית של אותה העיר שבה התקינו את העמדות