רשות החשמל פרסמה את החלטתה לעדכון שוטף של תעריף החשמל לצרכן. בהתאם לירידת מחירי הפחם בעולם, ובשקלול שער החליפין ומדד המחירים, התעריף לצרכן ביתי מייצג ירד ב-2.4 אחוזים, זאת בהמשך לירידה הקודמת, שעמדה על 1.5 אחוזים.
ירידת התעריפים באה על רקע קפיצה משמעותית של מעל 8 אחוזים בתחילת השנה, שהקפיצה את התעריף לצרכן אל מעל 60 אגורות לקוט״ש. לפי ההודעה של רשות החשמל, הסביבה המקרו-כלכלית יחד עם גורמים נוספים כמו הריבית במשק ושער החליפין, קיזזו חלקית את הירידה במחירי הפחם.
השינויים במחירי החשמל משפיעה על עלויות הטעינה של הרכבים החשמליים בישראל, למרות השינויים במחירי החשמל, מדובר בהוצאה זניחה ביחס לעלויות דלק. עלות טעינה של רכבים פופולארים כמו הגילי גיאומטרי C או הטסלה מודל 3 LR, בעלי סוללה של כ-70-75 קוט״ש, עומדת על כ-40 עד 45 שקלים, עליה של כ-5 שקלים לעומת שנה שעברה לטעינה.
במחירים של היום, נהג הנוסע כ-20 אלף קילומטרים בשנה, ישלם כמאתיים שקלים על טעינה של הרכב שלו, השינוי הנוכחי, שיכנס לתוקפו ב-1 לאפריל, צפוי להוריד את הוצאת החשמל על הרכב במספר שקלים בודדים (יחד עם הוזלה של עוד כעשרה שקלים בחשבון החשמל הכללי).
למרות עליות המחירים בחודשים האחרונים, מחירי החשמל בישראל עדיין נמוכים ביחס לעולם, וההוצאה על טעינת רכב חשמלי היא נמוכה מאוד ביחס לדלק. לצורך השוואה, תדלוק חודשי לנהג הנוסע 20 אלף ק״מ בשנה יעמוד על כ-800 שקלים בחודש, פי ארבע מטעינה של רכב חשמלי.