fbpx

BYD החלה למכור באירופה את מודל הדגל שלה: האן

חברת הרכב הסינית, בתמיכת וורן באפט, יכולה להגשים חלום לרבים באירופה. הרכב החדש, HAN, מוביל את צי הרכבים של החברה ושומר על מחיר תחרותי מאד.

בדומה לסטיגמת הייצור שהתפתחה כלפי הסינים, גם חברות הרכב הסיניות בלטו עד כה בייצור של ׳חיקויים׳ שנראים כמו רכבים מוכרים של חברות אירופאיות ואמריקאיות, אך באיכות יצור ירודה ובעלי ביצועים פחותים מהמקור. בימים אלו משנה BYD (שאוטובוסים רבים שלה כבר נוסעים בשבילי ישראל) את ההתנהלות הזו ונלחמת בסטריאוטיפ הקיים באמצעות הכניסה לאירופה עם דגמים שאמורים לעמוד בסטנדרט שהוצב על ידי החברות הבינלאומיות הגדולות.

רכב הדגל הפרטי של חברת הרכב החשמלי, ה- HAN, ייכנס תחילה לשוק הגרמני ויוצג באולם של החברה בשטוטגארט במטרה לקרוץ לקהל לקוחות מרקע בינוני-אמיד.

לדברי החברה, הרכבים החדשים ממפעליה משלבים את ״הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתעשיית הרכב החשמלי״ ומסוגלים לספק ״ביצועים מצוינים יחד עם עיצוב וגימור מתקדמים״. הרכבים מהסדרה יהיו הראשונים של BYD שיונעו באמצעות סוללת ׳בלייד׳ (Blade) החדשה של החברה, שמתוארת כבטוחה במיוחד.

ביצועים משתנים וגם גרסה היברידית

Han הרכב החשמלי של BYD יחל להמכר באירופה
BYD Han

תחת השם האן מתכננת BYD למכור שלושה רכבים חשמליים בעלי ביצועים משתנים, בדומה לדרך בה טסלה מאפשרת ללקוחות לרכוש רכב עם ביצועים משופרים. בנוסף לכך תימכר גם גרסה פלאג-אין היברידית של הרכב.

הגרסה ההיברידית היא הגרסה הזולה ביותר של הרכב ותימכר ב-31,400 דולר, תוכל להגיע מאפס למאה קמ״ש תוך 4.7 שניות ותהיה למעשה המכונית ההיברידית המהירה בסין.

הגרסה החשמלית הפשוטה תגיע עם שני מנועים חשמליים. לרכב החשמלי שני טווחי נסיעה אפשריים, כשלדגם בעל הטווח המשופר יכולת להגיע לשש מאות קילומטר לכל טעינה ויכולת האצה זהה לגרסה ההיברידית. עם זאת, הרכב החשמלי יהיה יקר יותר בכאלף ושלוש מאות דולר לפחות מאשר אחיו ההיברידי. 

הרכב בגרסה החשמלית עם ארבעה מנועים וביצועים משופריםיוכל להאיץ למאה קמ״ש תוך פחות מארבע שניות, יימכר בארבעים ושלושה אלף דולר ויהיה בעל טווח נסיעה דומה- קרוב ל-600 קילומטר. מערכת הבלמים של כל הרכבים החשמליים, מבית הייצור של בוש, מסוגלת להביא את הרכב ממהירות של מאה קמ״ש לעצירה מוחלטת תוך פחות משלושים ושלושה מטרים. 

האן יהיה הדגם הראשון של BYD שמשתמש בטכנולוגיית הסוללות ׳בלייד׳ שמייעלת את השימוש בסוללה ומאפשרת לחסוך עד חצי מהנפח שתופסת הסוללה בתוך הרכב. למעשה BYD מסוגלת כעת להכניס יותר תאי סוללה לתוך מנועי רכביה וכך לאפשר את הגדלת הטווח המשמעותית שנצפית עם הדגם הנוכחי.

חברת הרכב הגדולה בסין

בחודש שעבר ערך BYD בשוק הגיע לשיא חדש הנושק לשלושים ואחד מיליארד דולר – מה שהופך את החברה לחברת הרכב הסינית המוערכת בעולם. אחריה (לפי הסדר) ניצבות SAIC (יצרנית MG), גילי (שבבעלותה נמצאות וולוו ופולסטאר), GAC ו-NIO.

החברה הסינית מגיעה להישג הזה 25 שנים לאחר הקמתה – בתחילה כחברה לייצור סוללות לטלפונים ניידים ובהמשך לייצור סוללות לרכבים חשמליים. רק בשנים האחרונות החלו בחברה לייצר גם רכבים ולחשוב על תחרות בחברות הרכב המרכזיות. 

הצלחתה של BYD כעת מתאפשרת בזכות התמיכה הממשלתית הנרחבת שמוענקת בסין לחברות שמייצרות רכבים חשמליים והיברידיים ואת הטכנולוגיות שעליהן הן מתבססות. התמיכה כללה גם מתן תמריצים ללקוחות שבחרו לרכוש רכב חשמלי, לעתים בגובה של עד שליש ממחיר הרכב.

אחרי מכירות גבוהות לאורך ארבע שנים, תחילת השנה הנוכחית הביאה לחברה דווקא צניחה במכירות עם התפרצות המגיפה בסין. כעת, יחד עם השקעה מאסיבית מצד השלטונות, נראה שהמכירות ומצבה של החברה מתאוששים בצורה לא רעה בכלל.

השקעות רבות אחרות הגיעו לאחרונה לחברה בזכות השילוב של שימוש בטכנולוגיית סוללות חדשה וההופעה של דגמים שברור שמסוגלים להתחרות במה שמציעות טסלה, אאודי ואחרות.

משושלת מלוכה לאולמות תצוגה

הדגם החדש נקרא על שם שושלת המלוכה המפורסמת ביותר בהיסטוריה הסינית – שושלת האן. מנכ״ל BYD וונג צ׳וונפו התייחס לרכב בהודעה לתקשורת: ״עברו עשר שנים מאז הופעת האן כרכב קונספט ועד הגעתו לייצור מאסיבי כעת. באמצעות הטכנולוגיה המובילה שלנו יצרנו שלוש מעלות מרכזיות עבור הרכב החשמלי המוביל שלנו: בטיחות, ביצועים ויוקרה״.

אחרי השקעה ארוכה וממושכת נדמה שהתעשייה הסינית סוגרת את הפערים בביצועים ובאיכויות של חברות הרכב האירופאיות והאמריקאיות. בעוד שבאירופה ובארצות הברית הלקוחות אינם רגילים לראות חברות רכב סיניות ושם סביר ש-BYD לא תאיים על נתחי השוק של החברות הגדולות, בסין הפוטנציאל של BYD גדול בהרבה.

בתחרות על לקוחות אמידים יותר, המחפשים רכבים בעלי ביצועים משופרים, עשויה BYD להצליח להתחרות במכירות של טסלה – שכן רכביה המוצעים נמכרים במחיר זהה ואף נמוך משל מודל 3 הסיני. העובדה שהשוק הסיני הוא הגדול בעולם כרגע הופך את ניצחונה האפשרי של BYD לחלומם הרע של טסלה, פולקסווגן, אאודי ושאר החברות שחומדות את שוק הרכב במזרח הרחוק.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button