
שלמה מוטורס מרחיבה את ליין הדגמים החשמליים של BYD, שעומד כעת על שבעה דגמים חשמליים מלאים, מה שהופך את BYD למותג עם מבחר הדגמים החשמליים הנרחב ביותר בארץ. הדגם החדש, BYD סיליון 7, מצטרף שבוע אחרי שהמותג השיק בישראל את דגם הכניסה BYD דולפין SURF.
הסיליון 7 הוא דגם פנאי-קופה חשמלי מאובזר ומרווח, שמציע טווחי נסיעה של עד 540 ק״מ לפי התקן. מידותיו של הרכב ממצבות אותו באיזור של טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5 או אקספנג G6, ומחירו נע בין 219 אלף שקלים ברמת הכניסה ועד ל-263 אלף שקלים.
הרכב משווק בארבע גרסאות שנבדלות, מעבר לרשימת האבזור, גם בטווחי הנסיעה וגם בהנעה – עם טווחי נסיעה שנעים בין 440 עד ל-540 ק״מ לפי התקן, הנע.
סוללה, טווח והנעה

גרסת הכניסה של הדגם – בוסט – מצוידת בסוללה של 71.8 קוט״ש עם טווח נסיעה מוצהר של 440 ק״מ, טווח הנסיעה בעולם האמיתי צפוי לנוע באיזור ה-370 ק״מ לטעינה. לגרסה זו הנעה אחורית בהספק של 231 כ״ס, וטעינה מהירה בהספק של 150 קילוואט.
גרסת קומפורט מצוידת בסוללה של 82.5 קוט״ש, עם טווח מוצהר של 482 ק״מ. טווח הנסיעה הריאלי צפוי לנוע באיזור ה-400 ק״מ לטעינה. לגרסה זו הנעה אחורית בהספק של 313 כ״ס וטעינה מהירה של 150 קילוואט.
גרסת דיזיין מצוידת בסוללה גדולה מאוד עם קיבולת של 91.3 קוט״ש וטווח מוצהר של 540 ק״מ – לגרסה הזו הטווח הארוך ביותר מבין ארבעת הגרסאות. טווח הנסיעה בעולם האמיתי צפוי לנוע באיזור ה-450 ק״מ לטעינה, והיא מאפשרת טעינה מהירה יותר בהספק של 230 קילוואט.
הגרסה הבכירה – אקסלנס, מצוידת בהנעה כפולה בהספק של 531 כ״ס ובסוללה של 91.3 קוט״ש. לגרסה זו טווח נסיעה של 502 ק״מ (נמוך יותר בשל מערכת ההנעה הכפולה). טווח הנסיעה הריאלי של גרסה זו צפוי לנוע בין 400 ל-450 ק״מ בפועל. לגרסה זו גם טעינה מהירה בהספק של 230 קילוואט.
הטעינה המהירה של גרסאות הבוסט והקומפורט (150 קילוואט) מאפשרות לקבל עוד 100 ק״מ של טווח ב-10 דקות של טעינה. גרסאות הדיזיין והאקסלנס (250 קילוואט) מאפשרות לקבל עוד 100 ק״מ של טווח, בכ-8 דקות של טעינה בלבד.
גרסה | בוסט | קומפורט | דיזיין | אקסלנס |
---|---|---|---|---|
סוללה (קוט״ש) | 71.8 | 82.5 | 91.3 | 91.3 |
טווח מוצהר (ק״מ) | 440 | 482 | 540 | 502 |
טעינה מהירה (קילוואט) | 150 | 150 | 230 | 230 |
הנעה | אחורית | אחורית | אחורית | כפולה |
הספק (כ״ס) | 231 | 313 | 313 | 531 |
תאוצה 0-100 (שניות) | 7.3 | 6.7 | 6.9 | 4.5 |
כלל הגרסאות תומכות ב-V2L, המאפשר להוציא חשמל למכשירים חיצוניים בהספק של עד 3.3 קילוואט.
פנים הרכב ואבזור

BYD סיליון 7 משתייך לקטגוריה של רכבים עם פנים מרווח – בסיס גלגלים ארוך של 2,930 מ״מ, מספק מרווח פנים נדיב גם ליושבים מאחור, זאת בזכות הפלטפורמה החשמלית – ארוך יותר מרכבים כמו סקודה קודיאק (2,791 מ״מ) או קיה סורנטו (2,815 מ״מ). בהשוואה לחשמליות הרכב ממוצב בין האקספנג G6 (עם 2,890 מ״מ) לאיוניק 5 (עם 3,000 מ״מ). לרכב תא מטען בנפח של 520 ליטרים, ותא מטען קדמי בנפח 58 ליטרים.
מבחינת אבזור, בדומה לחשמליות אחרות בקטגוריות המחיר הרכב מציע אבזור עשיר מאוד כבר בגרסת הכניסה (בוסט), החל בגג פנורמי עם וילון גלילה חשמלי, מושבים קדמיים מאווררים ומחוממים, תא מטען חשמלי, ריפודי עור טבעוני, בקרת אקלים דו-איזורית. מערכת המולטימדיה כוללת מסך (מסתובב) בגודל 15.6 אינטש, לוח מחוונים בגודל 10.25 אינטש, 10 רמקולים, תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, משטח טעינה אלחוטי לנייד ועוד.


הרכב מגיע גם עם אפליקצית יצרן המאפשרת תפעול ושליטה מרחוק – בין היתר הפעלת המיזוג מרחוק, בדיקת מצב הסוללה ומיקום הרכב ועוד.
ברמות קומפורט ודיזיין מתווספים חימום למושבים האחוריים, תאורת אווירה, מערכת שמע ממותגת של Dynaudio עם 12 רמקולים ועוד. רמת גימור אקסלנס מוסיפה ריפודי עור, חישוקי 20 אינטש ותצוגה עילית (HUD).
עלויות טעינה ואחזקה
עלות טעינה מלאה של הרכב בעמדה ביתית נעה בין כ-45 שקלים בגרסת בוסט ועד כ-60 שקלים בגרסאות עם הסוללה הגדולה – מה שמייצג עלות של כ-13 אג׳ חשמל לקילומטר נסיעה, זאת לעומת כ-60 עד 70 אג׳ דלק ברכב בנזין מקביל. בנסועה של 20 אלף קילומטרים בשנה מדובר על חסכון של כ-10,000 שקלים בשנה על הוצאות אנרגיה בלבד.
שגרת הטיפולים של הרכב היא כל 30 אלף ק״מ או שנתיים. לרכב אחריות בסיסית של 6 שנים או 150 אלף קילומטרים, יחד עם אחריות סוללה מורחבת של 8 שנים או 200 אלף קילומטרים ואחריות על מכלולי ההנעה של 8 שנים או 150 אלף קילומטרים.
מחירון
- BYD סיליון 7 – רמת גימור בוסט – החל מ-218,990 ש״ח.
- BYD סיליון 7 – רמת גימור קומפורט – החל מ-235,990 ש״ח.
- BYD סיליון 7 – רמת גימור דיזיין – החל מ-244,990 ש״ח.
- BYD סיליון 7 – רמת גימור אקסלנס – החל מ-262,990 ש״ח.