fbpx

חדשה בישראל: ב.מ.וו i4

תהיה זמינה בשתי גרסאות, ארבע רמות גימור ועם תג מחיר של החל מ-339,000 ש"ח. האם היא מתחרה במודל 3 של טסלה?

הגרסה החשמלית של ב.מ.וו סדרה 4, מכונית ה"גראן קופה" (כך מכנים אותה ב.ב.מ.וו והאמת – טייטל קצת יותר ראוי ממכונית "סדאן"), מצטרפת להיצע הרכבים החשמליים בארץ, ותמכר כאן בשתי גרסאות:

הראשונה היא eDrive40 שזמינה ב-3 רמות גימור:

  • "פיור" Pure – שמחירה נקבע על 339,000 ש"ח.
  • "טק" Tech שמחירה נקבע על 339,000 ש"ח.
  • "אולטימייט" Ultimate שמחירה נקבע על 449,000 ש"ח.

שלושתן מצוידות במנוע חשמלי יחיד שיושב בחלקו האחורי של הרכב ומפיק הספק של 340 כ"ס, מביא את המכונית החשמלית למהירות של 190 קמ"ש ולזינוק ממצב עמידה למהירות של 100 קמ"ש בתוך כ-5.7 שניות.

ב.מ.וו i4 M50 בצבע כחול ספורטיבי

אל גרסת ההנעה האחורית תצטרף גם גרסת M שרירית, חמושה בשני מנועים חשמליים המפיקים יחד הספק של 544 כ"ס, מביאים את המכונית החשמלית למהירות מירבית של 225 קמ"ש ולזינוק ממצב עמידה למהירות של 100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות בלבד.

מחירה של גרסת ה-M50 עם חבילת ה-"סופריור" Superior נקבע על 539,000 ש"ח.

בשני הדגמים מותקנת אותה סוללה, בנפח של 80.7 קוט"ש (83.9 ברוטו), וזו מייצרת טווח נסיעה של 561 ק"מ בגרסאות ההנעה האחורית, ו-503 ק"מ בגרסת ה-M בעלת ההנעה הכפולה. גרסת הביצועים לא רק מציעה פחות טווח נסיעה, אלא גם צורכת יותר חשמל – 188 ב-M לעומת 170 קילוואט שעה ב-eDrive40. הב.מ.וו i4 תומכת בהספק טעינה מהירה מקסימלי של 200 קילוואט.

ההבדלים בין רמות הגימור השונות באים לידי ביטוי באבזור שהן מציעות – לדוגמא, רמת הגימור אולטימייט כוללת מערכת מתלים אדפטיבית שזמינה בגרסת ה-M, ומאפשר לנהג לשלוט על הקשיחות בהתאם לתנאי הדרך / אופי הנהיגה.

ב.מ.וו i4 M50 בצבע כחול ספורטיבי

או חבילת Parking Assist Plus שזמינה בצמד הגרסאות היקרות (אולטימייט ו-M) ומוסיפה גם מערך מצלמות היקפי הכולל מבט עילי ו-360 View 3D לחבילת ה-Parking Assist שזמינה ברמות הגימור הזולות יותר. או חבילת Professional Assistant Driving שזמינה ברמות הגימור היקרות יותר, מוסיפה מספר מערכות בטיחות ומערכות לנהג חשובות ועוד.

כל גרסאות ה-ב.מ.וו i4 מצוידות ב-6 כריות אוויר בלבד.

גרסת ההנעה הכפולה מגיעה עם כל מיני תופינים שמביאים את חווית ה-M אל העידן החשמלי – בלמי "ספורט" עם קליפרים אדומים, פנסי לייזר אדפטיביים, חבילת עיצוב M-Performance, גימורי פנים קרבון-פייבר, חגורות בטיחות M, מערכת שמע מבית Harman Kardon, חישוקי 19 אינטש קלים ועוד.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

מערכת המולטימדיה והתצוגה של הב.מ.וו i4 היא למעשה צג קמור אחד שכולל בתוכו את מסך התצוגה הראשי בגודל של 14.9 אינץ' ומסך תצוגה לנהג בגודל של 12.3 אינץ'.

סביבת הנהג בב.מ.וו i4
סביבת הנהג בב.מ.וו i4

מערכת נוספת ששווה להזכיר היא BMW IconicSounds Electric שמפיקה צלילים שונים בהתאם למצב הנהיגה הנבחר – זמינה בכל רמות הגימור למעט ב-Pure. 

בסיס הגלגלים של הב.מ.וו i4 עומד על 2,856 מ"מ ונפח תא המטען על 470 ליטר. לפי הקטלוג של ב.מ.וו, ל-i4 יש אישור לגרירת נגרר במשקל עצמי של 750 ק"ג. גרסת ה-M50 שוקלת כ-165 ק"ג יותר מגרסאות ההנעה האחורית. 

טסלה קילר?

טסלה הוא המותג המזוהה ביותר עם רכב חשמלי, על כך אין עוררין, אבל ישנה תופעה בעייתית בקרב אנשים שכשהם רואים רכב חשמלי לבן עם 4 דלתות הם ישר משווים אותו לטסלה.

האם הב.מ.וו i4 היא מתחרה ישירה של טסלה? בואו נבדוק את המספרים. הכי נכון יהיה להשוות את החשמלית של ב.מ.וו לגרסת הלונג ריינג' של המודל 3 לחשמלית של ב.מ.וו  – מחירה כ-271,000 ש"ח (נכון לכתיבת שורות אלו, חודש מרץ 2022 ולפי שאילון מאסק מעלה שוב את המחיר)

דגם הנעה טווח נסיעה מחיר 
ב.מ.וו i4 פיור אחורית 561339,000 ש"ח 
טסלה מודל 3 לונג ריינג'כפולה 602271,000 ש"ח 

הלונג ריינג' מנצחת בטווח הנסיעה (אם כי לא בנוק-אאוט) ומצד שני, הב.מ.וו עדיין יקרה ממנה בכ-67,000 ש"ח, וזו כמות שקלים לא מבוטלת.

אבל הנתונים הללו הם לא הכל – צריך להתייחס לכך שב.מ.וו הוא עדיין מותג פרימיום עם פאסון משל עצמו, ולמרות שטסלה הפכה לסוג של סמל סטטוס הייטקיסטי שגם כאלו שלא עובדים בהייטקס רוצים לאמץ, עדיין יש קהל גדול שיעדיף ללכת עם ב.מ.וו – ועדיין לא הזכרנו את העובדה שישראלים אוהבים את היקר וכנראה שיהיו לא מעט קונים לרמות הגימור הגבוהות יותר של ה-i4 שהם ללא עוררין יוקרתיים יותר מטסלה מודל 3, עם כל הכבוד, ויש כבוד.

אנחנו חושבים ששני הרכבים האלו פונים לקהלים מעט שונים, ולכן לא בטוח שמדובר בהשוואה הנכונה.

הראשון שיורד מהאונייה מנצח 

בכל מקרה, בישראל של אמצע שנת 2022 הרכב החשמלי שמנצח הוא זה שלא צריך לחכות שנה בשבילו – ולא הרכב עם טווח הנסיעה הארוך / זמן הטעינה המהיר ביותר.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button