"סוס מנצח לא מחליפים" – אבל בהחלט מעדכנים. והפעם הסוס הזה הוא ה-i4 החשמלי של ב.מ.וו, שמאז שנחשף בשנת 2021 הפך להיות הדגם החשמלי הנמכר ביותר של ב.מ.וו בצפון אמריקה – הישג מכובד בהתחשב בכך שזה שוק שאוהב יותר טנדרים ורכבי פנאי, ופחות רכבים בתצורת סדאן.
לישראל הגיע ה-ב.מ.וו i4 בשנת 2022 והוא נמכר כאן בשתי גרסאות: eDrive40 הנעה אחורית וגרסת ה-M50 כפולת ההנעה.
בגרסת 2026, הב.מ.וו i4 יהיה זמין ב-3 גרסאות: ב.מ.וו i4 בגרסת eDrive40 הנעה אחורית, ב.מ.וו i4 xDrive40 הנעה כפולה, וב.מ.וו i4 בגרסת M60, הגרסה שמחליפה את גרסת ה-M50 כגרסה החזקה ביותר בליין הגרסאות של הדגם.
העדכונים העיקריים ב-i4 החדש הם בגרסת ההנעה האחורית, eDrive40, שמקבלת תוספת לטווח הנסיעה של בין 20 ל-24 ק"מ – תלוי בגודל הגלגלים הנבחרים. עם גלגלי 18 אינטש, טווח הנסיעה יעמוד על 532 ק"מ ועם גלגלי 19 אינטש, הטווח הנסיעה ירד מעט, ויעמוד על כ-490 ק"מ בין טעינה לטעינה.
בגרסת xDrive40 כפולת ההנעה טווח הנסיעה יורד עוד, לכיוון ה-460 ק"מ בין טעינות – בהתאם לתוספת של מנוע חשמלי נוסף ליחידת ההנעה. חשוב להזכיר כי טווח הנסיעה בתנאים ריאליים צפוי להיות נמוך יותר בכמה עשרות ק"מ מהמספרים הנמדדים על ידי תקני המדידה.
השדרוג המשמעותי השני במשפחת גרסאות ה-i4 של ב.מ.וו הוא בגרסת הביצועים, הב.מ.וו M60, שמגיעה ל-2026 עם עלייה של 41 כ"ס בהספק, ל-510 כ"ס ועד 593 כ"ס כשמצב ספורט מופעל (My Modes). הב.מ.וו i4 M60 תאיץ ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך 3.6 שניות – למי שתהה.
מלבד העלייה בטווח הנסיעה בגרסת ה-eDrive40 הנעה אחורית והעלייה בביצועים בגרסת ה-M60 השרירית, ה-i4 של ב.מ.וו שומר על מרבית המאפיינים המוכרים שלו ללא שינויים מרחיקי לכת.


