בשנות ה-70 של המאה הקודמת, השם אלפיין היה שם שעושים לו כבוד בתחום מרוצי הראלי, עם נצחונות מזהירים באירועים כמו ראלי מונטה-קרלו. ההיסטוריה של המותג הצרפתי הנחשק שמזוהה עם רנו ידעה עליות ומורדות, כולל הפסקת ייצור כללית למשך לא מעט שנים והמעבר להתמקדות ברכב חשמלי, כפי שעשו לא מעט מותגים.
הדגם החשמלי של אלפיין הוא ה-A290, מכונית חשמלית קומפקטית שנחשפה בשנת 2023 ומבוססת על פלטפורמת ה-AmpR Small של רנו, פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים בה עושה שימוש גם הרנו 5 החשמלי, מה שהופך למעשה את צמד הדגמים לאחים תאומים.
בהמשך אלפיין הוסיפה לליין הרכבים החשמליים שלה דגם נוסף, ה-A390, רכב הפנאי החשמלי הראשון אי פעם שמגיע מבית המותג הצרפתי.
ולמה אנחנו מספרים לכם את כל זה?
כי באלפיין יצרו את ה-A290 בגרסת ראלי "טהורה", ה-A290 Rallye, שמספקת את השילוב האולטימטיבי בין מורשת המרוצים של המותג הצרפתי האקזוטי לפעילותו העכשווית בתחום הרכב החשמלי. האם זה אומר שיש לאלפיין תוכניות לחזור ולהתחרות? כן, אבל באופן קצת שונה.

האלפיין לא מיועדת לכביש הציבורי אבל היא כן זמינה לרכישה לכל דורש שיש ברשותו סכום של כ-60,000 אירו – באלפיין מייעדים אותה לאנשים פרטיים שרוצים להתחרות במרוצים רשמיים כשהרכב מצויד בכל מה שרכב ראלי צריך על פי דרישות ה-FIA, כולל כלוב בטיחות ומושבי מרוץ.
בדרך כלל, רכבים כאלו לא מיועדים למכירה לקהל הרחב אז אין ספק שמה שאלפיין עשתה פה מעניין, מעניין מאוד.

אבל זה ממש לא נגמר בכלוב התהפכות ומושבי מרוץ, ממש לא – האלפיין A290 Rallye מצוידת אמנם באותו המנוע החשמלי שזמין גם בגרסה החזקה לשוק הציבורי (הספק של 217 כ"ס,מומנט של 30.6 קג״מ), אבל היא מקבלת מערכת מתלים משודרגת, צמיגים וחישוקים משודרגים, בלמים משודרגים, דיפרנציאל מוגבל החלקה של ZF, בלם יד הידראולי כמו של רכבי ראלי אמיתיים, מערכת המדמה סאונד של מנוע בעירה פנימית ועוד גודיז, כפי שאפשר לראות בתמונות. הדגם מצויד בסוללת 52 קוט״ש והוא באורך כולל של 3,997 מ״מ, עם בסיס גלגלים של 2,534 מ״מ.

באלפיין לא רק מוכרים לאנשים את הרכב, אלא גם דואגים שיהיה להם איפה להתחרות בו – המותג הצרפתי הכריז על מירוץ ייעודי לרוכשי האלפיין A290 Rallye, שיערך בהמשך השנה בצרפת.