העליה בכמות הרכבים החשמליים על הכבישים בישראל ובעולם הביאה את יצרניות הצמיגים לתחרות גם על ליבו של נהג הרכב החשמלי. רכבים חשמליים מביאים איתם אתגרים חדשים ליצרניות הצמיגים – בראש ובראשונה במשקל הגבוהה של הרכבים הנובע ממשקל הסוללה, ביעילות הצמיג שמשפיעה על טווח הנסיעה, בכמות הרעש שהצמיג מייצר (דבר שמורגש יותר ברכבים חשמליים בהם המנוע שקט) ועוד.
בניגוד לרכבים עם מנוע בעירה פנימית, רכבים חשמליים מציגים אתגר נוסף עבור הצמיגים בשל המומנט המיידי והחזק שמגיע מההנעה החשמלית. המומנט הזמין מיד עם הלחיצה על הדוושה גורם לצמיגים להתמודד עם עומס גבוה כבר בהאצה הראשונה, מה שמחייב את הצמיגים להיות בעלי יכולת אחיזה ובלימה גבוהה כדי לשמור על יציבות וביצועים גם בתנאים מאתגרים.
תחרות זו הביאה את היצרניות להוציא סדרות של צמיגים המיועדות לרכבים חשמליים – במטרה להתמודד עם אתגרים אלו, ובאירוע ההשקה האחרון, שנערך במסלול מוטורסיטי ליד באר שבע, נחשפו לצמיגים החדשים של חברת קונטיננטל – צמיגי EcoContact6 והדור הבא – EcoContact7, שעתידים להגיע בהמשך.
בהשקה הוצגו כלל דגמי BYD החשמליים בישראל (כולל אוטובוס ומשאית חשמליים) – דגמי BYD מצוידים בצמיגי קונטיננטל, ובינהם דגמי BYD סיל ו-BYD סיליון – שני דגמים בעלי הנעה כפולה והספק אדיר (מעל 500 כ״ס), שצוידו בצמיגי EcoContact6 של קונטיננטל.
כאמור ההשקה התרחשה במסלול מוטורסיטי, הממוקם בסמוך לבאר שבע, עם צוות ההדרכה של של אתר השטח 4×4, בניהולו של עופר אוגש.
על המסלול עלינו עם BYD סיל, בעלת הנעה כפולה והספק משולב של 530 כ״ס – עם משקל כולל של כמעט 2.2 טון – אתגר לא פשוט לצמיגים של הרכב. למרות שצמיגי EcoContact6 אינם צמיגים ספורטיביים, הם סיפקו ביצועים טובים על המסלול, עם אחיזה ויכולת בלימה מעולות, גם על משטח רטוב – התוצאה של השילוב בין היכולות של ה-BYD סיל והתכונות של הצמיג החדש הוא רכב חשמלי מהנה לנהיגה.
אך כפי שאמרנו צמיגי EcoContact לא מיועדים למסלול – אלא ליום יום, ומעבר לאחיזה שהם מספקים הם תוכננו להפחית את רעש הצמיגים בנסיעה בתא הנוסעים. סדרת EcoContact מתוכננת גם להפחית את צריכת החשמל בעד 15% – מה שיכול לתרום להגדלה של טווח הנסיעה בעשרות ק״מ (ובעלויות טעינה נמוכות יותר כמובן), ובאורך חיים גבוה ביחס לצמיגים אחרים (עד 70 אלף קילומטרים) – נתון חשוב כאשר מדובר ברכבים השוקלים לעתים מעל שני טונות.
קונטיננטל חשפו גם צמיג ייעודי לרכבים כבדים – משאיות ואוטובוסים חשמליים, שמטרתם בין היתר לשפר את היעילות ולהפחית את צריכת האנרגיה ובכך את עלויות האנרגיה (הטעינה) של רכבים אלו. צריכת האנרגיה בציי רכב כבדים מהווה את אחת ההוצאות הגדולות ביותר של הצי, ושיפור בצריכת האנרגיה, קל ככל שיהיה, צפוי להניב חסכון משמעותי בהוצאות.


