תכנית הנדסאי רכב חשמלי יוצאת לדרך בבאר שבע

המכללה הטכנולוגית להנדסאים בבאר שבע משיקה תכנית להכשרת הנדסאי רכב בהתמחות רכבים חשמליים והיברידיים, במענה לצורך הגובר במוסכים ובתעשיית הרכב לעובדים מיומנים בתחום הרכב החשמלי.

על פי נתוני שנת 2024, כל רכב רביעי שעלה על הכביש בישראל היה רכב חשמלי מלא. בסך הכל כ-48% מהרכבים שעלו על הכביש באותה שנה היו רכבים עם הנעה חשמלית (חשמליים, פלאג אין והיברידיים). העלייה המסיבית של רכבים חשמליים על הכביש משנה את עולם הנדסת הרכב והמוסכים, ואת מקצועות עולם הרכב.

על רקע מגמה זו המכללה הטכנולוגית להנדסאים בבאר שבע בשיתוף איגוד המוסכים השיקו לאחרונה תוכנית להכשרת הנדסאי רכב, בהתמחות ברכבים חשמליים והיברידיים רמה 04 (Level 4) המוגדרת לרמת הרישוי הגבוהה ביותר.

התכנית החדשה מתמקדת בין היתר בסוללות מתח גבוה ובמערכות ניהול הסוללה (BMS), ביחידות הניהול ופרוטוקולי הטעינה של רכבים חשמליים ובמערכות הניהול התרמי של הסוללות, זאת לצד לימודי הליבה של מערכות הרכב – מרכב, היגוי, הנעה, בלימה, אבחון תקלות ועוד.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

מטרת התכנית היא להכשיר הנדסאים שיידעו ויוכלו לתקשר עם מחשב ניהול הסוללה, לאבחן את הסוללה ומוקדי הכשלים ולטפל ולהחזיר את הסוללות לשימוש תקין.

״הסמכה זו מספקת מענה משמעותי לאחד האתגרים הגדולים ביותר של ענף הרכב בעידן החשמלי וההיברידי חכם והפופולרי בישראל (EREV),״ אומר על המהלך קובי אביטל, סמנכ"ל מו"פ מתודולוגי לחדשנות טכנולוגית ברכב באיגוד המוסכים, ״מעתה נוכל להכשיר ולהסמיך אנשי מקצוע שיודעים לאבחן, לאזן ולשפץ אותן [את הסוללות]. זהו מהלך שמשנה את כללי המשחק גם לצרכנים, שייהנו מהוזלת עלויות משמעותית, גם לענף המוסכים, שמקבל תחום התמחות חדש ומתקדם, וגם לחברה כולה בזכות צמצום פסולת וזיהום סביבתי. בעיניי, זהו צעד חשוב בהצבת ישראל בחזית החדשנות העולמית בתחום הרכב החשמלי״.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button