
בקרוב יצטרף דגם נוסף למשפחת הרכבים החשמליים הסיניים שנראים כמו שילוב של פורשה וחיפושית, אלו משתייכים למותג אורה (ORA), שפועל תחת חברת האם הסינית גרייט וול (Great Wall). הרכבים החשמליים של אורה הגיעו לישראל לראשונה בשנת 2023, בתחילה עם אורה 03 (שנקרא בזמנו אורה פאנקי קאט), רכב סופר-מיני קומפקטי. כשנה אח"כ, הצטרף לאורה 03 גם אורה 07, דגם הסאלון החשמלי של המותג.
מספרי המכירות של אורה בישראל צנועים ביחס למותגים אחרים, ועומד על כ-1,600 רכבי אורה חשמליים חדשים שנמכרו בישראל מאז הגיע המותג ארצה.
כעת, מקבל ליין הדגמים של אורה חיזוק משמעותי, עם דגם פנאי חשמלי קומפקטי בעל 5 מקומות ישיבה, אורה 5, תוספת מתבקשת בהתאם לפופולריות הגדולה של רכבים מסוג זה.
נראה שבאורה לא בדיוק "נסגרו" על שפת עיצוב אחת זהה לתא הנוסעים של הדגמים שלהם, כאשר ה-5 מציג תא נוסעים שונה מזה של שני אחיו – ואנחנו מציינים זאת לטובה. יש צמד מסכי תצוגה כולל מסך מרכזי גדול, משטח טעינה לסמארטפון, מושבים מתכווננים חשמלית עם חימום ואוורור (במושבים הקדמיים), פתרונות אחסון מובנים ועוד.

מבחינת מימדים: אורכו של האורה 5 עומד על 4,471 מ"מ, רוחבו 1,833 מ"מ, גובהו 1,641 מ"מ ובסיס גלגליו 2,720 מ"מ – זהה לזה של ה-BYD אטו 3 – כך שדי ברור במי אורה רוצים להתחרות.
כמו בשאר רכבי פנאי קומפקטיים אחרים, גם במקרה של האורה 5 אנחנו מדברים על מנוע חשמלי יחיד (קדמי) שמניע את הרכב, עם הספק מירבי באזור ה-200 כ"ס – גם כאן, הדגם מזכיר מתמודדים אחרים בקטגוריה זו.

נפחי הסוללה וטווחי הנסיעה של הרכב טרם נחשפו, אך ההערכות מדברות על כך כי רכב הפנאי החשמלי הקומפקטי של אורה יוצע בשתי גרסאות סוללה. אם לשפוט על פי שאר הנתונים של האורה 5, שדי דומים למתחרים האחרים בקטגוריה כפי שציינו בפסקה הקודמת, אפשר להעריך כי הוא יציע טווח נסיעה באזור ה-400 ועד 450 ק"מ על פי התקן – כ-300 עד 350 ק"מ בתנאים ריאליים.
אורה 5, דגם הפנאי הראשון של המותג, נחשף בסין ובהמשך הוא צפוי להגיע גם לשווקים נוספים, ובין השאר גם לשוק האירופאי ולישראל, בדומה לדגמים האחרים של המותג.