בדרך לישראל: קיה EV3

טלקאר יבואנית קיה, Seres ו-KGM צפויה להשיק בשבועות הקרובים את הקרוסאובר החדש והמעניין של קיה, ה-EV3. עם טווח ארוך מאוד, טעינה סופר מהירה ועיצוב מרשים, מה יש לדגם החדש להציע, והאם יש לו את מה שצריך כדי להפוך להצלחה?

קיה EV3, רכב הפנאי החדש של קיה, צפוי לנחות בישראל בשבועות הקרובים – הדגם נחשף לראשונה בשנה שעברה, אז קיה שחררה הצצה לעיצוב והבטחה שמדובר ברכב חשמלי שמטרתו ״להרחיב ולהנגיש את התחבורה החשמלית״, או במילים אחרות – במטרה להביא רכב חשמלי במחיר נגיש לקטגוריה החמה ביותר בשוק החשמליות.

ה-EV3 ממשיך את הקו של אחיו המוצלחים, ה-EV6 וה-EV9, ובדומה להם גם הוא מבוסס על הפלטפורמה החשמלית המתקדמת של החברה, E-GMP, ומציע טווח נסיעה גבוה בשילוב עם פנים מאובזר היטב ומרווח, אך בניגוד אליהם מדובר ברכב קומפקטי ובקטגורית מחיר נגישה יותר.

מבחינה עיצובית הדגם ממשיך את שפת העיצוב של משפחת ה-EV של קיה, עם עיצוב מודרני ונקי מצד אחד, ועדיין מרשים ותופס את העין מהצד השני. מאז ההשקה של הדגם, הוא כבר הספיק לקטוף מספר רב של פרסים ביניהם רכב השנה לשנת 2025, וב-״Best of the Best״ במסגרת הפרס היוקרתי Red Dot Design Awards לשנת 2025.

הנעה, טווח נסיעה, סוללה

קיה EV3

החידוש הגדול של ה-EV3 הוא בטווח הנסיעה. עד כה רוב הקרוסאוברים הקומפקטיים הציעו טווחי נסיעה מוגבלים למדי, עם מספר דגמים מועט שטווחי הנסיעה שלהם חצו את ה-400 ק״מ. בניגוד אליהם, גרסת הטווח הארוך של ה-EV3 מצוידת בסוללה גדולה שמספקת טווח נסיעה ארוך מאוד – 589 ק״מ לפי תקן WLTP.

מעבר לכך לקיה EV3 יש גם טעינה מהירה מאוד, המאפשרת לרכב להיטען מ-10 ל-80% בכשלושים דקות בלבד, או לקבל טווח של 100 ק״מ נוספים בפחות מעשר דקות של טעינה. טווח הנסיעה יחד עם הטעינה המהירה של הרכב הופכים אותו לרכב שמתאים גם לאנשים שנמצאים הרבה על הכביש.

ה-EV3 תומך גם ב-V2L, היכולת של הרכב לספק חשמל למכשירים חיצוניים, כך שניתן לטעון באמצעותו מחשבים ניידים או קורקינטים, או להפעיל מוצרי חשמל בשטח – תאורה, קומקום וכו׳. ל-EV 3 הנעה קדמית בהספק של 204 כוחות סוס.

פנים הרכב ואבזור

פנים הרכב וסביבת הנהג של קיה EV3 עם שני מסכי מולטימדיה גדולים

למרות היותו רכב פנאי קומפקטי, בזכות הפלטפורמה החשמלית לרכב יש בסיס גלגלים ארוך – 2,680 מ״מ עם רצפה שטוחה, כך שגם מבוגרים יוכלו לשבת מאחור בנוחות עם מקום רב לרגליים ולראש.

קיה לא חסכו גם באבזור הרכב – הדגם מצויד, כמו בדגמים החשמליים הבכירים יותר של המותג, בצמד מסכים גדולים של 12.3״ – אחד המשמש כמערכת המולטימדיה, ואחד כלוח מחוונים, שקעי USB-C, טעינה אלחוטית לנייד ועוד.

ל-EV3 תא מטען בנפח מרשים של 460 ליטרים, שממקם אותו בין המרווחים יותר בסגמנט, בנוסף לתא מטען קדמי (Frunk), בנפח של 25 ליטרים.

גם בגזרת הבטיחות הרכב מאובזר היטב, עם 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטח מת ועוד – יחד עם 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של Euro NCAP. 

חסכון כלכלי

מבט צד על קיה EV3

עד כה, אם חיפשתם רכב חשמלי עם טווח ארוך מאוד, האופציות העיקריות שהיו לכם הם רכבים חשמליים גדולים ויקרים, שלא מתאימים לכל אחד, הן מבחינת הגודל והן מבחינת המחיר. קיה EV3 משנה את המשחק, מי שלא מחפש רכב גדול יוכל לקנות רכב חשמלי במחיר נגיש, עם טווחי נסיעה גבוהים.

מעבר לכך, הטווח הארוך מאוד של ה-EV3 תורם לחסכון בהוצאות האנרגיה – טעינה מלאה של גרסת הטווח הארוך תעלה כ-50 עד 60 שקלים בלבד בעמדת טעינה ביתית, לצורך השוואה נסיעה של 500 קילומטרים עם רכב בנזין מקביל תעלה כ-250 שקלים – פי ארבע ויותר.

השילוב של רכב קומפקטי, טווח נסיעה ארוך ועלויות טעינה נמוכות, יכולות להפוך את ה-EV3 לעסקה כלכלית מוצלחת וחסכונית, וזאת מבלי להתפשר על אבזור, נוחות או בטיחות.

כמה יעלה? נדע בקרוב.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button