fbpx

אסטון מרטין חושפת את הגרסה החשמלית Rapid עם סוללה של 800V

אסטון מרטין, חברת היוקרה הבריטית, שואפת להכניס את הרכב החשמלי הראשון שלה, ה- Rapid E, לשוק עד סוף השנה, וכעת החברה חשפה את אב-הטיפוס, המצויד בסוללה חדשה של 800 וולט. התכניות לחשמול הרכב של החברה החלו כבר לפני שנתיים בשותפות עם סדנת וויליאמס, החטיבה הטכנולוגית של פורמולה 1. לדברי מנכ"ל החברה אנדי פאלמר, מדובר בפריצת דרך טכנולוגית של ממש.

לפני מספר חודשים אסטון מרטין אישרה כי השותפות עם וויליאמס הניבה תכנון חדש של מערכת סוללות בעלות מתח של 800 וולט והספק של 65 kWh. הסוללה מעבירה את הכוח לשני מנועים חשמליים המפיקים כ- 600 כ"ס וכ- 96.8 קג"מ. בנוסף החברה שחררה כמה מפרטי הביצועים המשוערים, כולל מהירות מרבית של 249 קמ"ש, 4 שניות מ – 0 ל – 100 קמ"ש ו – 1.5 שניות מ- 80 קמ"ש ל – 112. כמו כן החברה מבטיחה טווח נסיעה של יותר מ- 321 ק"מ, כל זאת על פי בדיקות בתנאי אמת בשטח ולא בתנאי מעבדה. בנוסף מבטיחים בחברה טעינה מהירה באמצעות הספק של 100 KW ומעלה.

אסטון מרטין לא שחררה את תג המחיר של הגרסה החשמלית, אך הוא לא צפוי להיות נמוך שכן מתוכננות רק 155 יחידות מהגרסה החשמלית. המסירה הראשונה ללקוח צפויה ברבעון האחרון של 2019. למרות כמות המזערית המתוכננת ליצור מדובר בעוד חיזוק למגמה הגוברת של היצע דגמים חשמליים בכל הסגמנטים, במקרה הזה גם ללקוחות פרימיום וחובבי יוקרה. אסטון מרטין יכולה להקדים את השקת המתחרה בסגמנט זה Porsche Taycan למרות שהיא מתוכננת עם סוללה קטנה יותר וכאמור ייצור מוגבל למדי של יחידות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button