Trending

חשמלי, קומפקטי, נגיש: פולקסווגן מציגה את ה-ID.CROSS

בפולקסווגן מפנים את המשאבים אל הדגמים הקטנים והקומפקטיים, רכב הפנאי החשמלי הוא הרביעי בסדרת הדגמים חשמליים הקטנים וקומפקטיים של פולקסווגן שיוצגו החל מ-2026.

הכירו את ה-ID. CROSS קונספט, רכב קונספט חדש מבית פולקסווגן, הדגם הרביעי בסדרת הדגמים הקטנים והחשמליים שהציגה פולקסווגן בחודשים האחרונים. ה-ID. CROSS קונספט יצטרף ל-ID.2, ה-ID.GTI, וה-ID.EVERY1, כולם רכבים חשמליים קטנים שמעידים לאן נושבת הרוח מבחינת יצרנית הרכב מגרמניה – דגמים חשמליים, קטנים, במחיר אטרקטיבי שבין 25 ל-30 אלף אירו.

ה-ID.2 שיקרא ID.Polo בגרסת הייצור הסדרתי וה-ID.GTI שיקרא ID.Polo GTI בגרסת הייצור הסדרתי יגיעו לשווקים במחצית הראשונה של שנת 2026, כשה-ID.CROSS, הגרסה החשמלית של ה-T-CROSS שמוצג כאן בגרסת ה"קדם-ייצור", כך על פי תומאס שייפר, נשיא פולקסווגן, יגיע לייצור מיד לאחר מכן, בקיץ של השנה הבאה. ייצור הדגם הקטן ביותר מבין רביעיית הדגמים הקטנים, ה-ID.EVERY1, צפוי להתחיל בתחילת שנת 2027.

בפולקסווגן מקווים שהדגמים הקטנים יותר ימכרו בכמויות יותר גדולות וכך יכניסו בסופו של דבר יותר כסף לקופת החברה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ה-ID.CROSS מתאפיין בשפת עיצוב שבפולקסווגן קוראים לה Pure Positive (חיוביות טהורה), ראש מחלקת העיצוב בחברה, אנדראס מִינְט, הצהיר שמאפיינים משפת עיצוב זו יתקיימו בכל דגמי פולקסווגן החדשים שיחשפו מעתה והלאה.

מבט קדמי צידי על פולקסווגן ID.CROSS קונספט

ביחס לדגמי קונספט אחרים, במקרה של ה-ID.CROSS, פולקסווגן דווקא משחררת לא מעט פרטים. אורכו של הרכב 4,161 מ"מ, רוחבו 1,588 מ"מ, גובהו 1,588 מ"מ ובסיס גלגליו 2,601 מ"מ – דומה מאד לדגם ה-T-CROSS אותו הזכרנו מקודם.

פנים הרכב וסביבת הנהג של פולקסווגן ID.CROSS קונספט

בתא הנוסעים של ה-ID.CROSS שמתאפיין בעיצוב נקי ומזמין "Vanilla Chai", עם מסך תצוגה מרכזי גדול ומשטח טעינה לסמארטפון ו"פסנתר" כפתורים אנחנו מוצאים משהו לא כל כך שגרתי – החלק התחתון של הקונסולה הוסב לאדנית בה גדלים צמחים אמיתיים – למרות שהמנכ"ל הכריז כי מדובר על גרסת קדם-ייצור, קשה לנו להאמין שנראה את הפיצ'ר הזה בגרסת הייצור הסדרתי.

ההגה ולוח מחוונים של  פולקסווגן ID.CROSS קונספט

ה-ID.CROSS צפוי "לשבת" על הגרסה החדשה והמשופרת של הפלטפורמה הייעודית לרכבים חשמליים של פולקווסגן, גרסת הפלוס של פלטפורמת ה-MEB, שכבר אפשר להגדיר אותה כוותיקה. אל הפלטפורמה החדשה מצטרפים גם מנוע חשמלי שפותחו כדי להניע את הרכבים החשמליים החדשים של פולקסווגן. הרכב צפוי להגיע עם מנוע חשמלי קדמי בעל הספק של כ-211 כ"ס ולהציע טווח נסיעה של מעל ל-400 ק"מ על פי תקן המדידה האירופאי, ובאזור ה-350 ק"מ בין טעינה לטעינה בתנאי נהיגה ונסיעה ריאליים.

בסיס הגלגלים של פולקסווגן ID.CROSS קונספט

הנה עוד כמה פרטים מעניינים: ה-ID.CROSS צפוי להציע תא מטען אחורי בנפח של 450 ליטר (לעומת 388 ליטר בלבד ב-T-CROSS הלא-חשמלי) וגם תא מטען קדמי בנפח של 25 ליטרים שלא קיים ב-T-CROSS – מה גם שללא ספק העובדה שהגרסה החשמלית מבוססת על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים במבנה שטוח מבטיחה תא נוסעים מרווח יותר.

בפולקסווגן מציינים גם שה-ID.CROSS מסוגל לשאת משקל של עד 75 ק"ג על "תפוח" הגרירה האחורי (משקל של שני זוגות אופניים חשמליים) או לגרור נגרר עם בלמים במשקל מירבי של 1.2 טון – רכב פנאי או לא רכב פנאי?

המחיר של ה-ID.CROSS צפוי להיות כאמור אטרקטיבי, באזור ה-30,000 אירו, והמטרה היא שה-ID.CROSS יוכל להוות אלטרנטיבה זולה יותר לדגמי הפנאי החשמליים הגדולים והיקרים יותר של פולקסווגן.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button