
במחלקה המסחרית של פולקסווגן מרחיבים את ליין הגרסאות של טרנספורטר T7 והפעם עם גרסה פתוחה שנקראת דוקה (DoKa), שזמינה גם בגרסה 100% חשמלית. מקור השם דוקה בפולקסווגן טרנספורטר T3 דוקה מהמאה הקודמת, גרסת קבינה כפולה עם ארגז פתוח של הטרנספורטר האגדי.
בנוסף לדוקה, הטרנספורטר מגיע בשתי גרסאות נוספות – הטרנספורטר קרוואל המיועד להסעת נוסעים והטרנספורטר ואן, עם חלק אחורי סגור.
הפולקסווגן דוקה הוא למעשה טרנספורטר, אבל עם חלק אחורי פתוח, מה שהופך אותו לסוג של טנדר, אבל עם יכולות הרבה יותר גבוהות יותר מכל טנדר קלאסי – לדוקה יש למשל 6 מקומות ישיבה, במקום 4 בטנדרים רגילים, כך שאפשר אפילו לשנע בו צוות קטן של עובדים ואם לא אנשים, אז אפשר להשתמש במקום לאחסנה של ציוד נוסף, אולי כלי עבודה שלא רוצים שישבו בארגז או ציוד יקר ערך אחר.
בנוסף, מגיע הפולקסווגן דוקה החשמלי עם ארגז אחורי פתוח באורך של 2,169 מ"מ ורוחב של 1,945 מ"מ – גדול יותר מזה של רכבי עבודה אחרים כמו שברולט סילברדו החשמלי (1,798 מ"מ אורך ו-1,813 מ"מ רוחב) או טויוטה היילקס (1,525 מ"מ אורך ו-1,100 מ"מ רוחב), כך שבכל מה שקשור לנשיאת עצמים רחבים וארוכים, אין ספק שלפולקסווגן דוקה יש עליונות על פני רכבי עבודה אחרים.

בגזרת ביצועי העבודה, מציע הפולקסווגן דוקה החשמלי יכולת נשיאת משקל של 785 ק"ג בארגזו האחורי, כך על פי הגדרתו של היצרן ואפשרות לגרור נגרר עם בלמים במשקל מירבי של 2 טון.

הפולקסווגן דוקה החשמלי זמין ב-3 מנועים חשמליים שונים, עם הספקים של בין 134 כ"ס ל-282 כ"ס. נפח הסוללה לא נמסר על ידי היצרן – מה שכן ידוע זה שהגרסאות הסגורות מגיעות עם סוללה בעלת קיבולת של 64 קוט"ש, המספקת טווח נסיעה של עד 330 ק"מ על פי התקן.
מחירו של הפולקסווגן דוקה החשמלי נע בין 62 ל-66 אלף פאונד (כ-280 עד 300 אלף ש״ח), יקר בכמה אלפי פאונדים מגרסאות הבעירה הפנימית.