fbpx

תתחילו לשנן: BYD הופכת ליצואנית אוטובוסים חשמליים מרכזית בעולם

יצרנית האוטובוסים החשמליים הסינית הולכת ומתפתחת, ולאחרונה קיבלה הזמנות שיא מארה"ב, קולומביה והאיחוד האירופי. רק השנה החלו לפעול אוטובוסים ראשונים של החברה בישראל (ע"י אגד), ובעתיד החברה צפויה לקחת נתח משמעותי מייצוא האוטובוסים החשמליים מסין.

BYD חצו החודש את סף האלף במספר האוטובוסים שיסופקו על ידה לאירופה. אמנם מדובר על חלק קטן מ-50 אלף האוטובוסים שנמכרו ע״י החברה בעולם עד כה (בעיקר בסין), אך באופן יחסי BYD הפכה לאחת השחקניות המרכזיות בשוק, שעדיין מתפתח באירופה.

החברה הסינית שהוקמה ב-2003 במטרה לקדם את שוק הרכב החשמלי, פורחת בענק ברחבי העולם לאחר 16 שנים של פעילות כמעט מוחלטת בשוק המקומי.  ב-2016 הפכה החברה ליצרנית השלישית בגודלה בעולם של רכבים חשמליים נטענים, עם יותר ממאה ושישים אלפים רכבים שיוצרו מאז 2008 – אז החלה לייצר רכבים היברידיים.

ההזמנה האחרונה, שאפשרה את חציית סף ה-1,000, נעשתה מחברת Vy הנורווגית שהזמינה 55 אוטובוסים. הזמנה משמעותית זו, שתסופק בשנה הבאה, היא הפעם הראשונה שבה חברת  Vy השקיעה בצורה נרחבת במטרה להפוך את אחד מצייה לחשמלי.  כך BYD הופכת לשחקנית מרכזית בתחבורה הציבורית בחצי האי הנורדי ומרחיבה את ההשפעה של התחבורה הסינית באירופה.

ההזמנות החדשות לאירופה יכללו מספר דגמים בגדלים משתנים, כולל מידי-בוסים של BYD, ויסופקו במחצית הראשונה של 2020 לנורווגיה. בנוסף לאוטובוסים, BYD מספקת גם פתרונות אנרגיה לאירופה – בדמות לוחות סולאריים, תשתית טעינה וציוד בניה. בקרוב מאד גם משאיות חשמליות יעלו על פסי הייצור של החברה. בנוסף ל- BYD, גם וולוו הודיעה שתספק 157 אוטובוסים חשמליים חדשים בגטבורג, שוודיה – מה שהופך את נובמבר לחודש מרגש למדי לעוסקים בתחום.

בקרוב – מחצית מהאוטובוסים בצ׳ילה

גם באמריקה הלטינית BYD עולה על הגל – עם הזמנת שיא של 379 אוטובוסים חשמליים מקולומביה לפני כשבועיים. זאת אך זמן קצר לאחר הזמנה של 183 אוטובוסים חשמליים מצ׳ילה, שהופכת את קו התחבורה המרכזי בסנטיאגו לחשמלי בלבד. 

ההזמנות הן לצ׳ילה והן לקולומביה אמורות להתממש בשנה הבאה, ויהפכו את שתי המדינות לבעלות הציים החשמליים הגדולים באמריקה הלטינית. ״הגעת אוטובוסים חשמליים לעיר מדיין היא הגשמת חלום שהוצב ע״י הממשל הנוכחי, ומעניקה לעיר תחבורה ציבורית טובה יותר וידידותית יותר לתושביה״ אמרה מריה קונסואלו אראנחו, מנהלת אחת מזכייניות התחבורה הציבורית בקולומביה. 

בנוסף להפחתה בפליטות, ב- BYD מתייחסים לעלויות הקניה והתחזוקה הנמוכות של האוטובוסים, שלטענתם חסכונית ב-70% מעלות התחזוקה והתפעול של אוטובוס המונע בדלק מאובן. עקב כך, בסנטיאגו מתכוונים להפוך מחצית מצי האוטובוסים בעיר לחשמליים בשנים הקרובות.

BYD נכנסת גם לאמריקה- ויש לה כבר מפעל בקליפורניה 

צי אוטובוסים חשמליים אדומים של BYD
צי אוטובוסים חשמליים של BYD \ התמונה באדיבות BYD

גם בארצות הברית BYD עושה היסטוריה, עם הזמנה חדשה וגדולה של 130 אוטובוסים שהתקבלה מלוס אנג׳לס. במקרה הזה, בניית האוטובוסים תתבצע במפעל שהקימה החברה בשנת 2013 בלאנקאסטר, קליפורניה, רק 120 ק״מ מלוס אנג׳לס.  לדברי החברה, 70% מהחלקים המשמשים לבניה מיוצרים בארה״ב – נושא שחשוב ללקוחות האמריקאיים כיום.

מהלך זה יגרום להחלפה של חלק משמעותי מצי התחבורה הציבורית בעיר לחשמלית – כחלק מהניסיון של לוס אנג׳לס להגיע לתחבורה ציבורית נקייה עד 2030. מעבר לכך, העיר מתכננת להפוך את כלל הרכבים בבעלות העיריים לנטולי פליטות גזי חממה עד 2050 כחלק מה״גרין ניו דיל״, שהוא גם הנושא החם של הבחירות הקרובות לנשיאות.

BYD מעסיקה היום למעלה מאלף עובדים בצפון אמריקה, ולדברי החברה האוטובוסים החשמליים יפחיתו את פליטות גזי החממה בכמעט מאה אלף מטרים מעוקבים במשך 12 שנות הפעילות של האוטובוסים. בהשוואה לאוטובוסים הפעילים כיום בלוס אנג׳לס, כלי הרכב החדשים יפחיתו את פליטת גזי החממה ב-81%, ועלות התחזוקה והתפעול שלהם תהיה נמוכה יותר מאשר האוטובוסים המשמשים את העיר כיום.

תגיות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close