מרצדס לא חסכו בשום דבר עם ה-CLA החשמלי החדש – רכב חשמלי שמציע את אחד מטווחי הנסיעה הגבוהים ביותר בישראל, בנוסף גם לטעינה מהירה מאוד וכמובן רשימת אבזור עשירה. הדגם שומר על מראה קלאסי יותר, ששונה במעט מהעיצוב של דגמי ה-EQE או ה-EQS שנטו לעיצוב עתידני יותר.
המרצדס CLA החשמלי (וגם דגמי הבעירה הפנימית שיבואו בעקבותיו) מהווים את הדור השלישי של הסדאן-קופה שנחשף לראשונה בשנת 2013. הדגם החדש מרווח יותר מקודמו, הודות לבסיס גלגלים שארוך בכ-60 מ"מ בדגם הנכנס לעומת זה של היוצא.
הדגם משווק בישראל בשלוש גרסאות (סוללה והנעה) ובחמש רמות גימור, עם טווחי נסיעה שנעים בין 526 ק״מ בגרסת הכניסה ועד ל-793 ק״מ לפי התקן בגרסת עם הטווח הארוך ביותר.
מחיר הכניסה של הדגם עומד על 299,900 שקלים, אך הוא לגרסת ה-CLA 200 EQ המצוידת בסוללה הקטנה יותר, ומספקת טווחי נסיעה של כ-500 ק״מ לפי התקן. מחירן של הגרסאות עם הסוללה גדולה מתחילה מ-369,900 שקלים, או 409,900 לגרסת ההנעה הכפולה.
סוללה, טווח והנעה
הדגם משווק בשלוש גרסאות – EQ 200, גרסת הנעה אחורית, EQ 250 Plus – גרסת טווח ארוך עם הנעה אחורית וגרסת ההנעה הכפולה – EQ 350 4MATIC.
גרסת ה-EQ 200 מצוידת בסוללה של 58 קוט״ש, עם טווח נסיעה מוצהר שנע באיזור ה-530 ק״מ (כתלות ברמת הגימור). טווח הנסיעה בעולם האמיתי של גרסה זו צפוי לנוע באיזור ה-350 עד 400 ק״מ בפועל. לגרסה זו טעינה מהירה בהספק של 200 קילוואט – איתה ניתן להוסיף עוד 100 ק״מ של טווח בכ-8 דקות של טעינה בלבד.
ה-EQ 200 מצוידת בהנעה אחורית בהספק של 224 כוחות סוס, עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ״ש ב-7.5 שניות.
גרסת ה-EQ 250 פלוס מצוידת בסוללה גדולה יותר של 85 קוט״ש עם טווח מוצהר של עד 793 ק״מ. גם כאן טווח הנסיעה בעולם האמיתי צפוי להיות נמוך יותר ולנוע באיזור ה-500 עד 550 ק״מ בפועל. לגרסה זו טעינה מהירה יותר בהספק של 320 קילוואט, בעמדת טעינה מתאימה תוכלו לקבל עוד 100 ק״מ של טווח ב-5 דקות של טעינה בלבד.
ל-EQ 250 פלוס הנעה אחורית בהספק של 272 כ״ס, ותאוצה מעמידה ל-100 קמ״ש ב-6.7 שניות.
גרסת ה-EQ 350 4MATIC מצוידת גם היא בסוללה של 85 קוט״ש, ולה טווח נסיעה נמוך במעט בשל מערכת ההנעה הכפולה, שנע באיזור ה-750 ק״מ. טווח הנסיעה בעולם האמיתי צפוי לנוע באיזור ה-500 ק״מ. גם לגרסה זו טעינה מהירה יותר בהספק של 320 קילוואט, שתאפשר לכם לקבל עוד 100 ק״מ של טווח ב-5 דקות של טעינה בלבד.
גרסה זו מצוידת בהנעה כפולה בהספק משולב של 354 כ״ס, מומנט של 52.5 קג״מ עם תאוצה למאה קמ״ש ב-4.9 שניות בלבד.
פנים הרכב ואבזור
מה שמייחד את תא הנוסעים של המרצדס CLA החשמלי הוא ללא ספק מסך התצוגה, שנמתח מצידו הימני לצידו השמאלי של הדשבורד, שנוצר משילוב של שלושה מסכים. לדגם גם הפעלה קולית (העוזר הווירטואלי של MBUX), וניווט מובנה של גוגל, שמציע בין היתר מידע בזמן ואמת ומסלולי טעינה לרכבים חשמליים ותמיכה באפל קארפליי ובאנדרואיד אוטו.
מעבר לכך הדגם מציע גג זכוכית פנורמי, חלונות אחוריים כהים, מושבים קדמיים מחוממים, בקרת אקלים דו-איזורית, הגה ספורט וחישוקי 18״.
רמת אבזור Elite תוסיף לדגם תאורת אווירה, מושבים קדמיים חשמליים וזכרונות, משטח טעינה אלחוטי לנייד, פתיחה ונעילה של הדלת ללא שימוש במפתח וידיות דלתות נשלפות.
ברמת Signature תקבלו מסך נוסע קדמי בגודל 14 אינטש, תצוגה עילית (HUD), מערכת שמע של Dolby Atmos, סגירה ופתיחה חשמלית של תא המטען עם Hands Free Assist, וחישוקי 19״.
בכל רמת אבזור ניתן לשדרג לרמת אבזור AMG Line עם קו העיצוב AMG Line, מושבי ספורט, פגושים וחצאיות בעיצוב AMG, הגה ספורט קטום ושטיחונים בכיתוב "AMG Line".
מחירון
| גרסה | CLA 200 EQ | CLA 250 EQ | CLA 350 EQ |
|---|---|---|---|
| ICON | 299,900 ש״ח | ||
| ELITE | 319,900 ש״ח | 369,900 ש״ח | 409,900 ש״ח |
| ELITE AMG | 349,900 ש״ח | 399,900 ש״ח | 429,900 ש״ח |
| SIGNATURE | 359,900 ש״ח | 419,900 ש״ח | 439,900 ש״ח |
| SIGNATURE AMG | 379,900 ש״ח | 439,900 ש״ח | 469,900 ש״ח |


