
בשנת 2027 יחלפו 10 שנים מאז שטסלה חשפה את רכב הקונספט שאמור להוות את הגרסה החדשה של הרודסטר, המכונית החשמלית הדו-מושבית של טסלה. הרודסטר המקורית יוצרה כזכור בין השנים 2008 ל-2012 ב-2,450 יחידות בלבד שירדו מפס הייצור, מה שהפך את הרכב לפריט אספנים נדיר.
מאז נחשפה הגרסה החדשה של טסלה רודסטר, בשנת 2017, הפרויקט נדחה בכל פעם מחדש, מה שגרם לרבים לחשוב שהטסלה רודסטר החדשה תשאר בגדר פנטזיה ולא תגיע לעולם אל פס הייצור, אבל על פי הצהרה אחרונה שמספק בכיר בטסלה, נראה כי יש עדיין סיכוי.
הבכיר שסיפק את ההצהרה הוא לארס מורבי (Lars Moravy), שאחראי על צוות של כ-6,000 מהנדסים שעובדים בעבור יצרנית הרכב החשמלי. מורבי כינה את הרודסטר החדשה כ"המכונית הטובה ביותר לנהגים – האחרונה מסוגה" (Last Best Driver’s Car) – האחרונה לפני שהרכבים האוטונומיים משתלטים על העולם (בטסלה השיקו לאחרונה את שירות הרובוטקסי, מוניות ללא-נהג) והוסיף כי החברה ערכה מספר הדגמות מרשימות של הרודסטר בעבור אילון מאסק ממש בשבועות האחרונים.

על פי טסלה, הרודסטר החדשה צפויה להציע טווח נסיעה של כ-1,000 ק"מ בין טעינות שמפיקה סוללת 200 קוט"ש ותאוצה ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך 1.9 שניות בלבד, שמפיקים 3 מנועים חשמליים (אחד קדמי ושניים אחוריים), אם כי לא ממש ברור איך שני הנתונים האלו מתכתבים אחד עם השני.
ביצועים אלו טובים משמעותית מהביצועים של הטסלה רודסטר המקורית, שהגיעה עם סוללה בעלת קיבולת של 53 קוט"ש בסה"כ וטווח נסיעה של 390 ק"מ, הספק של 248 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-4 שניות.
גם במידה והטסלה רודסטר החדשה כן תגיע לייצור, היא לא צפויה להיראות ברבים – עם תג מחיר הנע בין 200,000 דולר לגרסת הבסיס ועד לרבע מיליון דולר לגרסאות היקרות יותר.
לישראל הגיעה לאחרונה מכונית הרודסטר החשמלית של MG, הסייברסטר, בגרסת גג קשיח או רך, בעלות של בין 350,000 ש"ח ל-380,000 ש"ח – מעניין כמה רכבי MG סייברסטר נכנסים במחיר של טסלה רודסטר חדשה אחת.