רווחית: סטארק משיגה הישג חשוב

יצרנית אופנועי השטח החשמליים מציינת רבעון רווחי ראשון לראשונה מאז הוקמה לפני 6 שנים.

עולם חברות ההזנק (סטארט-אפים) הוא עולם קשוח מאד, בטח בתחום הרכב החשמלי ובטח ובטח בעולם הדו-גלגלי החשמלי – לכן ההישג עליו דיווחה לאחרונה סטארק פיוצ'ר (Stark Future), יצרנית אופנועי השטח החשמליים, מרשים עוד יותר.

סטארק הוקמה בשנת 2019 בשוודיה (החברה פועלת כיום מברצלונה) ופרצה לתודעה עם ה-VARG, אופנוע המוטוקרוס החשמלי של החברה, שהפך לחביב קהל הרוכבים המקצוענים והחובבים כאחד בזכות מספר מצבי רכיבה כשבמצב החזק האופנוע מוציא הספק של 80 כ"ס – הספק מטורף לאופנוע שטח קטן.

לקראת סוף שנת 2024 הציגו בסטארק את ה-VARG EX, גרסת האנדורו רישוי צהוב (מורשית לנוע באופן חוקי על בדרכים ציבוריות), זו הגיעה גם לישראל. על פי הדיווחים, יש כמה עשרות אופנועי שטח חשמליים מבית סטארק מדגמי האנדורו והמוטוקרוס שנעים על אדמת ישראל.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

שנתיים בלבד לאחר שהחלה סטארק לספק כלים ללקוחות, היא מגיעה לאחד ההישגים החשובים של חברות צעירות – רווח אמיתי מהמוצרים שלה, נקודת ציון אליה לא יגיעו מוצרים רבים אחרים, בעלי ארבעה או שני גלגלים. לא מעט פשיטות רגל היו לנו לאחרונה בתחום הרכב החשמלי, אבל אם סטארק ימשיכו ככה, נראה שהם כאן כדי להשאר, כשנראה שהם מצליחים איפה שאלטא (ALTA) יצרנית אופנועי השטח החשמליים שעזבה אותנו בטרם עת.

האופנוע החשמלי Stark VARG
סטארק VARG

סטארק משווקת את אופנועי השטח החשמליים שלה בפריסה עולמית, וניתן לרכוש אותם באירופה, ארה"ב, אסיה ואוסטרליה, ועל פי הדיווחים השונים, בחברה מתכוונים להוסיף בקרוב גם גרסת סופרמוטו בייצור סדרתי לשני הדגמים שכבר קיימים. מהלך מתבקש בהתחשב בכך שמדובר במהלך די קל ושכבר לא מעט רוכבים הרכיבו צמיגי כביש על אופנועי השטח החשמליים שלהם מבית סטארק.

בסה"כ, עמדו הכנסות הברוטו של סטארק ברבע השני של 2025 על 47 מיליון אירו, כפול מאותה התקופה אשתקד, כשהמכונות במפעל של סטארק, החולש על שטח של 21,000 מ"ר בקטלוניה, לא מפסיקות לעבוד כדי לענות על הביקוש הגבוה לאופנועי השטח החשמליים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button