סמארט תציג את הקטנה שלה מחדש

יותר משנה לאחר שעצרה סופית את ייצור ה-ForTwo, הרכב העירוני הדו-מושבי, יעשה קאמבק ויצטרף למשפחת דגמי ה"האשטג".

פוב: אתם בתערוכת הרכב של פרנקפורט בשנת 1997 ואתם רואים לראשונה את הסמארט ForTwo, רכב עירוני זעיר המיועד לשני נוסעים בלבד. אבל אז עוד עוד קראו לו סמארט סיטי-קופה, ולקח עוד כמה שנים עד שהרכב קיבל את השם ForTwo.

סמארט נולדה משיתוף פעולה מעניין שנחתם בתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת בין יצרנית השעונים השווייצרית סווטש לחברת דיימלר-בנץ, שתהפוך למרצדס-בנץ בהמשך, כשהרעיון היה לייצר Swatch-Mobile וכך נולד למעשה הסמארט סיטי-קופה.

הדור הראשון של סמארט 2 (נקרא לו כך מעכשיו, ותכף גם תבינו למה זה נכון) יוצר משנת 1998 עד שנת 2007, אז נחשף גם הדור השני שיוצר משנת 2007 עד שנת 2014 לראשונה גם בגרסה 100% חשמלית (EQ). הדור השלישי של הסמארט 2 יוצר משנת 2014 ועד שנת 2024, אז הפסיקה החברה אז ייצורו. ב-2019 דיימלר העבירה 50% מהשליטה על מותג סמארט לג'ילי הסינית, מה שמביא אותנו להיום, עם ההודעה על חזרתו של הדגם כ-סמארט #2.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

יצור הסמארט #2 יהיה בסין, אבל הרכב מיועד גם לשווקים נוספים מלבד השוק המקומי ולסמארט יש תוכניות למכור את הרכב גם באירופה וב"שווקים גלובליים נבחרים נוספים". על פי החברה, ה-#2 החדשה תבוסס על פלטפורמה ייעודית חדשה ותציע חידושים טכנולוגיים שטרם נראו בסגמנט.

טיזר לרכב החשמלי הקומפקטי סמארט #2

למרות שלא היה מדובר בלהיט מכירות כבר אז, הסמארט 2 שהתאים לקהל יעד ספציפי מאד של אנשים יוצר במשך 26 שנה – תקופה מכובדת שאין להקל בה ראש ובדיימלר וג'ילי מאמינים כנראה שיש הצדקה להחזיר את הדגם. הסמארט 2 עשוי להוות אופציה יוקרתית ואיכותית לרכב חשמלי עירוני זעיר אל מול האופציות הזולות שמוצעות בשוק הסיני.

הסמארט 2, חלוץ דגמי המותג יצטרף לאחיו הגדולים, סמארט #1, סמארט #3 וסמארט 5# החשמליים, שנחשפו כמסגרת תהליכי האבולוציה שהמותג הסיני-גרמני עובר בשנים האחרונות ובהתאם לתמורות בשוק הרכב העולמי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button