Trending

סקודה Vision O: העתיד של האוקטביה

אחרי מספר דגמי פנאי חשמליים, בסקודה מציגים את מה שעתיד להוות את הבסיס לדורות הבאים של האוקטביה - רכב סטיישן וואגון חשמלי המציג שפת עיצוב חדשה שהצ'כים מאמצים.

תערוכת הרכב IAA 2025: בסקודה חושפים את ה-Vision O, רכב סטיישן וואגון חשמלי שעתיד להוות את הבסיס לגרסה החשמלית של האוקטביה, אחד הדגמים הכי וותיקים והכי פופולריים של יצרנית הרכב הצ'כית, שמיוצר ללא הפסקה כבר כמעט 30 שנה, מאז שנת 1996.

בסקודה חשפו עד עתה בעיקר רכבי פנאי חשמליים (למעט גרסה חשמלית של הסיטיגו ששווקה עד לפני מספר שנים), הראשון שבהם היה סקודה אניאק, לאחריו הגיע סקודה אפיק וסקודה אלרוק, שלושתם מתבססים על פלטפורמת ה-MEB, פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים של פולקסווגן, ובמקביל אנחנו וכולם שאלו מתי נזכה לראות כבר גרסה חשמלית של האוקטביה או הסופרב וכעת נראה כי נעשתה התקדמות משמעותית לעבר הרגע הזה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

הבחירה של סקודה לעשות רכב קונספט בגרסת סטיישן וואגון מעניינת – למרות הצלחתם של רכבי הפנאי שקצת דחקו את רכבי הסטיישן לפינה, באירופה עדיין אוהבים רכבים כאלו ובסקודה עדיין מאמינים כי הם מהווים חלק חיוני, כך נראה.

ה-Vision O ״מהווה צעד נועז קדימה בהתפתחות שפת העיצוב Modern Solid של סקודה״, מה דעתכם על שפת העיצוב החדשה?

מבט אחורי על סקודה Vision O, רכב חשמלי בתצורת סטיישן וואגון

ה-Vision O של סקודה הולך להוות חידוש, ולא רק מבחינת עיצוב. רכב הקונספט עושה שימוש בפלטפורמה חדשה, SSP שמה, Scalable Systems Platform, הדור הבא של הפלטפורמות לרכבים חשמליים מבית פולקסווגן. בחברה אומרים כי נשקלה האפשרות להשתמש בגרסה המשופרת של פלטפורמה ה-MEB שנקראת MEB+, אך לא רצו להסתכן בכך שהרכב ייחשב כמיושן – הפלטפורמה החדשה מבוססת על ארכיטקטורת 800V, בניגוד לפלטפורמת ה-MEB, מה שמשפיע, בין השאר, על מהירות הטעינה.

פנים הרכב וסביבת הנהג סקודה Vision O

פרקטיות, מינימליזם ו-"עיצוב מוכוון לקוח" הן מילים שחוזרות על עצמן לא מעט בהקשר של ה-Vision O – יש מסך תצוגה אחד ארוך וצר שנמתח מצידו של הנהג אל צידו של הנוסע (כל אחד מהם יכול לעצב אותו לפי העדפותיו) שתפקידו להציג מידע חשוב, מסך תצוגה מרכזי, משטח טעינה אלחוטית כפול ועוד – בסך הכל די נקי וללא יותר מידי כפתורים. אל הנסיעה תצטרף גם לאורה, הועזרת הדיגיטלית של סקודה, שתדע לבצע מגוון רחב של פעולות בהפעלה קולית.

חלקו הימין של מסך התצוגה הנמתח בסקודה Vision O

רשימת האבזור של הסקודה Vision O ממשיכה עם תא אחסון ייעודי לכבל הטעינה, מחזיקי כוסות, מגשים נפתחים, מקרר מובנה, רמקול שאפשר להוציא מהרכב, תאורה אדפטיבית שמתאימה את תאורת הפנים ברכב לאור בחוץ ועוד – בסה"כ מדובר על 650 ליטרים של אחסון ללא קיפול המושבים, אז אפשר להגיע לנפח של לא פחות מ-1,700 ליטר בגרסת הסטיישן וואגון. בסקודה שמים דגש לא קטן גם על קיימות, לדוגמא עם המושבים שעשויים מ-100% חומרים ממוחזרים.

סקודה Vision O מבט על

אנחנו מזכירים לכם שהסקודה Vision O הוא רכב קונספט שלא צפוי להגיע לייצור בזמן הקרוב, לכן בכלל לא בטוח שאלמנטים מסוימים שאנחנו רואים בתמונות, כמו דלתות ה"התאבדות" והרשתות המוזרות על מסעדי הראש, יגיעו אל גרסת הייצור הסדרתי.

אורך הרכב 4.85 מטרים, רוחבו 1.90 מטרים וגובהו 1.5 מטרים, מה שאומר שהסקודה אוקטביה החשמלית צפויה להיות גדולה יותר משמעותית מהסקודה אוקטביה הנוכחית שאורכה כ-4.6 מטרים ורוחבה 1.8 מטרים, כמובן בנוסף לכך שהרכב החשמלי עושה שימוש בפלטפורמה ייעודית שמרחיבה משמעותית את תא הנוסעים לעומת רכב בעירה פנימית.

מבט צד על סקודה Vision O

פרטים רבים כמו נפח סוללה, טווח נסיעה, ביצועים וביצועי טעינה עדיין חסרים במקרה של הסקודה Vision O, אחרי הכל מדובר ברכב קונספט ולא בגרסה המיועדת לייצור, לפחות לא בטווח של השנה-שנתיים הקרובות.

להופיע, לא להשוויץ – זהו המוטו של סקודה עם ה-Vision O קונספט.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button