רנו משיקה את הטווינגו E-TECH

אחד הרכבים הכי חמודים ומגניבים של השנים האחרונות חוזר לייצור בגרסה חשמלית מלאה, שנתיים אחרי שנחשף לראשונה.

בתערוכת הרכב בז'נבה שנערכה בשנת 1992 התוודע עולם הרכב לראשונה לשם טווינגו – שם של רכב עירוני קטן וחמוד מבית רנו, שילוב של המילים Twist, Swing and Tango. הדור הראשון של הרנו טווינגו יוצר בין השנים 1993 ל-2007 והיה בעל מנוע בנזין 1.2 ליטרים. בטווח השנים הזה עבר הרנו טווינגו עדכונים כאלו ואחרים כמו מתיחת פנים עיצובית בשנת 1998, עדכוני בטיחות בשנת 2000 ועוד.

משנת 2007 עד שנת 2014 יוצר הדור השני של רנו טווינגו, עם עיצוב חיצוני שיישר קו עם דגמי רנו האחרים אבל גרם לטווינגו לאבד מעט מהקסם שלו – הפרט הזה חשוב ביחס לגרסה החשמלית, ותכף תבינו למה. בדור השני התווספה גם גרסת RS ספורטיבית עם מנוע בנזין 1.6 ליטר, שהיה מנוע גדול ביחס לגודלו של הטווינגו.

בדור השלישי של הטווינגו, שיוצר משנת 2014 עד שנת 2024, רנו העבירו את המנוע של הטווינגו מקדימה אחורה, ולראשונה הוצגה גרסת 4 דלתות. עד שנת 2014, הטווינגו הופיע בהנעה קדמית לבד ועם שלוש דלתות – שתי דלתות בצד, ובגאז'. הדור השלישי של הרנו טווינגו נבנה למעשה על אותה הפלטפורמה של הסמארט ForFour במסגרת שיתוף הפעולה של רנו עם דיימלר. למרות שברנו ניסו להחזיר את הקסם של הטווינגו עם מראה חדש שחוזר יותר למקורות מהעיצוב החיצוני של הדור השני, זה עדיין לא היה זה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בשנת 2024 עצרו ברנו את ייצור הטווינגו על מנת להיערך לקאמבק של הדגם בגרסה 100% חשמלית וכשנחשף לראשונה הרנו טווינגו E-TECH בשנת 2023 הבנו גם שהוא מחזיר את העיצוב של הדור הראשון הכל כך מזוהה עם דגם זה.

מבט צד על רנו טווינגו E-Tech חשמלי

שנתיים אחרי החשיפה ההיא ורנו מודיעה כעת על תחילת השיווק הרשמי של הרנו טווינגו החשמלי שיצטרף לליין הרכבים החשמליים החדשים של רנו כדגם הקטן ביותר בהיצע – ניתן למצוא שם גם את רנו 4 החשמלי ואת רנו 5 החשמלי, שהגיע לאחרונה לישראל

הטווינגו החשמלי מבוסס על פלטפורמת ה-AmpR Small, פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים הנמצאת בשימוש ברכבי רנו, במקרה הזה עם סוללה קטנה בנפח של 27.5 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של 263 ק"מ על פי תקן WLTP.

הרנו טווינגו החשמלי לא שוקל הרבה (1.2 טונות) ולא מגיע למהירויות נסיעה גבוהות (מנוע חשמלי יחיד בעל הספק של כ-81 כ"ס, תאוצה מ-0 ל-100 ב-12.1 שניות) ככה שטווח הנסיעה הריאלי צפוי להיות נמוך יותר מטווח הנסיעה המוצהר של 263 ק"מ, שנקבע על פי תקן המדידה האירופאי, תקן WLTP, אך יחד עם זאת אנחנו מעריכים כי לא בהפרש גדול. הטעינה של סוללת ה-27.5 קוט"ש של הרנו טווינגו E-TECH מ-10% ל-80% תארך כחצי שעה, בטעינה בהספק מירבי של 50 קילוואט.

רנו טווינגו חשמלי בצבעים שונים

המימדים צנועים: אורכו של הרנו טווינגו E-TECH עומד על 3,790 מ"מ ובסיס גלגליו 2,490 מ"מ (2.4 מטרים בקיה פיקנטו) אך תא המטען דווקא מפתיע בגודלו – עם נפח של 360 ליטר (255 ליטר בקיה פיקנטו) ועד נפח של 1000 ליטרים אם מקפלים את שני המושבים האחוריים הנפרדים, שיכולים גם לנוע קדימה או אחורה בטווח תנועה של עד 170 מ"מ.

פנים הרכב וסביבת הנהג של רנו טווינגו E-Tech חשמלי

הקוליות שמאפיינת את הרנו טווינגו החשמלי מבחוץ ממשיכה גם פנימה, עם פסים צבעוניים על הדשבורד ובדלתות, כיסוי של אייקונים צבעוניים על ה-e-Pop Shifter, בורר מצבי הנהיגה (D,N,R) ועוד. יש מסך תצוגה לנהג בגודל 7 אינץ' ועוד מסך תצוגה מרכזי בגודל 10 אינץ' עם גוגל מפות וגוגל אסיסט מובנים בפנים וגם אוואטר בשם רינו (Reno), שיכול לענות על מגוון שאלות.

המחיר המדויק של הרנו טווינגו E-TECH החשמלי טרם נחשף אך הוא צפוי להיות אטרקטיבי, פחות מ-23,000 אירו. עם טווח נסיעה ריאלי של כ-230 ק"מ והמימדים הקטנים (למרות תא המטען הגדול יחסית) די ברור כי הרנו טווינגו E-TECH מיועד בעיקר לאנשים שנוסעים בעיקר בגפם ולמרחקים קצרים יחסית.

אנחנו מקווים שכפי שהגיע לכאן הרנו 5 החשמלי, נזכה לראות גם את הרנו טווינגו החשמלי שיכול להוות רכב ראשון או רכב שני במשפחה ללא מעט ישראלים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button