אורה 07 הוא רכב סדאן חשמלי בעל חמישה מקומות ישיבה. מידותיה של ה-07 והמחיר שלה ממצבים אותו מול מתחרות כמו טסלה מודל 3, אקספנג P7 או BYD סיל, אך מערכת ההנעה ויכולות הטעינה של הרכב לא מתקדמות כמו של המתחרים.
אורה הוא מותג רכב חשמלי מבית יצרנית הרכב הסינית GWM. המותג החל את דרכו ב-2018, והוא נמכר במדינות אסיה ומערב אירופה החל מ- 2022. אורה 07 הוא הדגם השני של המותג שנמכר בישראל לאחר שהדגם הראשון, אורה 03 (לשעבר פאנקי-קאט), הגיע לישראל בשנה שעברה.
אורה 07 נמכר בישראל בשתי גרסאות: פיור ופרו פלוס, הנבדלות בסוללה, טווח הנסיעה וברמת האבזור ברכב.
גרסה | פיור | פרו פלוס |
---|---|---|
הנעה | קדמית | קדמית |
מנוע (קילוואט) | 150 | 150 |
מנוע (כ״ס) | 204 | 204 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 8.2 | 8.2 |
מהירות מקסימלית | 170 | 170 |
טווח נסיעה (WLTP) | 440 | 570 |
טעינה מהירה | 88 | 88 |
שתי הגרסאות מצוידות בהנעה קדמית בהספק של 204 כוחות סוס, מומנט של 34.7 קג״מ ותאוצה למאה קמ״ש ב-8.2 שניות, עם מהירות מירבית העומדת על 170 קמ״ש. למרות הנתון הרשמי, לא ברור האם לשתי הגרסאות יש תאוצה זהה בגלל הבדלי המשקל של הסוללה.
גרסת הפיור מצוידת בסוללה של 67 קוט״ש, עם טווח נסיעה מוצהר של 440 ק״מ. גרסת פרו פלוס מצוידת בסוללה גדולה יחסית של 86 קוט״ש עם טווח מוצהר של 570 ק״מ. טווח הנסיעה בעולם האמיתי צפוי לנוע באיזור ה-400 ק״מ לגרסת הפיור, ולאיזור ה-470 ק״מ לגרסת הפרו פלוס בנסיעות בינעירוניות.
לאורה 07 טעינה מהירה בהספק של 88 קילוואט. בגרסת פיור תוכלו לטעון את הרכב מ-10% ל-80% בתוך 36 דקות ובגרסת פרו פלוס תוכלו לטעון את הרכב מ-10% ל-80% בתוך 43 דקות. עם טעינה מהירה תוכלו להוסיף עוד 100 ק"מ של טווח ב-17 דקות של טעינה.
טעינת האורה 07 מתבצעת לרוב בעמדת טעינה המותקנת בחניה בבית. בנוסף האורה 07 תומכת בטעינה מהירה באחת מעמדות הטעינה המהירות הפרוסות ברחבי המדינה. זמני הטעינה ועלויות הטעינה מפורטות בטבלה למטה.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (10-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
אורה 07 פיור | 44 שקלים | 36 דקות | 6:30 שעות | 440 ק״מ |
אורה 07 פרו פלוס | 57 שקלים | 43 דקות | 8:15 שעות | 570 ק״מ |
עם טעינה מהירה בהספק של 88 קילוואט, תוכלו לקבל טווח נסיעה של 100 ק״מ ב-17 דקות של טעינה. מדובר בטעינה בקצב סביר, ואם אתם נמצאים הרבה בדרכים שווה לכם לשקול רכב עם יכולת טעינה מהירה יותר.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
אורה 07 מעוצב מינימלי, אלגנטי וטכנולוגי ויש בו מרווח כללי טוב לנוסעים. יש ברכב גג פנורמי מתעגל לאחור, מסך מולטימדיה מרכזי ואבזור לנוחות הנהג והנוסעים, אך נפח תא המטען מאכזב.
בסיס הגלגלים של הרכב הוא 2,870 מ"מ המאפשר מרווח ישיבה טוב גם לנוסעים מאחור. המושבים הקדמיים הם מושבי ספורט ארגונומיים עם חימום, ובמושב הנהג יש שישה כיוונונים חשמליים.
מאחר שרצפת הרכב לא שטוחה כמו בדגמים חשמליים אחרים, ייתכן שהנוסע שיושב באמצע ירגיש פחות נוח עם הרגליים. בנוסף, נוסעים גבוהים עלולים להרגיש מעט צפוף בחלקו האחורי בשל צורתו של הגג שמתעגל כלפי מטה מאחור.
לרכב תא מטען קטן מאוד ביחס לקטגוריה – 333 ליטרים (או 1,044 ליטרים עם מושבים אחוריים מקופלים), ואין לו תא מטען קדמי. זאת לעומת רכבים כמו יונדאי איוניק 6 עם 401 ליטרים, BYD סיל עם 403 ליטרים וטסלה מודל 3 עם 594 ליטרים, לכולן תא מטען קדמי. בגרסת פרו פלוס, תקבלו תא מטען נפתח חשמלית.
במרכז תא הנהג ישנו מסך מולטימדיה רוחבי בגודל 12.3", ישנם כפתורי שליטה במערכות הרכב השונות ומול ההגה ישנם שלושה שעונים דיגיטליים המעוצבים בסגנון רטרו המהווים את לוח המחוונים של הנהג. מערכת המולטימדיה ברכב תומכת באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.
בקונסולה המרכזית יש כפתורי בקרת אקלים, מקום אחסון תחתון, מקום לטעינה אלחוטית לטלפון, שני שקעי USB, משענת יד הנפתחת למקום אחסון נוסף ובו מגירת חלוקה פנימית וישנו מקום לכוס אחת בלבד.
לנוסעים מאחור יש פתחי מיזוג אוויר, שני שקעי USB, כיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים ומשענת יד נפתחת עם מקום לשתי כוסות. בצדי הדלתות האחוריות ישנו מקום אחסון רגיל וגם בו אין מקום לבקבוקים גדולים.
באורה 07 קיימת תאורת אווירה, חימום להגה, זיהוי פקודות קוליות של הנהג, חניה אוטומטית ומצלמות 360° לתצוגה היקפית.
ברמת גימור פרו פלוס תקבלו גם ספוילר אחורי חשמלי, תצוגה עילית לנהג, חימום גם במושבים האחוריים, עיסוי וקירור במושבים הקדמיים ומערכת סאונד של INFINITY.
אורה 07 עוד לא נבחן למבחני הריסוק של Euro NCAP ולכן אין לו דירוג במבחנים אלו. רמת האבזור הבטיחותי ברכב מדורגת 8 מתוך 8.
בשתי רמות הגימור של אורה 07 קיימת מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לבלימה אוטונומית בחירום, מערכת לבלימת חירום מפני הולכי רגל ואופניים, מערכת לזיהוי רכב בשטח ראיה מת, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות צד בשטח ראיה מת, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, התרעה מפני עייפות הנהג, התרעה על השארת ילדים ברכב ושליטה אוטומטית באורות גבוהים.
אורה 07 נמכר בשתי רמות גימור:
אגרת הרישוי השנתית של רכב חשמלי עומדת על 558 שקלים. יש להוסיף למחירים אגרת רישוי.
האחריות על הרכב היא לחמש שנים וללא הגבלת קילומטרים. האחריות על הסוללה היא לשמונה שנים או 160,000 ק"מ.